Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Szívhatják a fogukat a dízelesek?

Szeged - A 95-ös benzin tegnapi ára a Csongrád megyei kutakon általában tíz fillér híján 290 forint volt, míg a gázolajért csaknem 294-295 forintot kértek. Pontosan egy hónappal ezelőtt érte el a dízel ára a benzinét, mostanra azonban már meg is haladta.
A magyar szemnek szokatlan, hogy a benzinkutak „totemoszlopain" magasabb összeg szerepel a dízel mellett, mint a benzinnél. Évtizedekig ugyanis jóval kevesebbe került a gázolaj: még másfél évvel ezelőtt is 30-40 forint volt a különbség a két üzemanyag fajta között, a dízel javára. Egy hónappal ezelőtt azonban a dízel ára utolérte a benzinét, mára pedig lekörözte.

A 95-ös benzin bruttó nagykereskedelmi listaára 274,40 forint – szerdán csökkent három forinttal! –, a gázolajé pedig beállt 280,90 forintra. A fogyasztók természetesen ennél drágábban vásárolnak, a legtöbb Csongrád megyei töltőállomáson jelenleg közel 290 forintot kérnek egy liter 95-ös benzinért, a gázolaj literjéért pedig 4-5 forinttal többet. Az elmúlt másfél hónapban mellesleg először csökkentették a benzin nagykereskedelmi árát.

Ritkán mutatnak hasonló árakat a totemoszlopok. Fotó: Schmidt Andrea

Most aztán szívhatják a fogukat azok az autósok, akik azért vásároltak dízeles kocsit, hogy spóroljanak az üzemanyagon – gondolhatnánk. A kép azonban ennél árnyaltabb. A korszerű, dízellel hajtott, jellemzően magas kategóriájú autók ugyanis legalább 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinesek, vagyis még a drágább gázolajjal is jobban jönnek ki anyagilag.

Más a helyzet, ha valakinek régebbi kocsija van, mint például Ribizsár István szegedi taxisnak, aki egy tizenkét éves Volkswagen Ventóval közlekedik a városban. Ő nincs elkeseredve a változások miatt, mivel – mondta lapunknak – autójának kiszámíthatóbb a fogyasztása, hidegben, melegben egyformán ugyanannyi üzemanyagot eszik. Azt is hozzátette: noha régebben az autósok valóban spórolhattak a gázolajjal a tankoláson, dízeles autóik javítására azonban mindig többet kellett költeniük. Emiatt nem lehet azt mondani – jelentette ki a taxis –, hogy az olcsóbb gázolajjal hajtott kocsiknak lényegesen olcsóbb lett volna a fenntartása.

Olvasóink írták

  • 1. cyt 2007. december 08. 10:30
    „Számomra ez teljesen [b][i]érthetetlen[/i][/b], és a kádár-rendszerre emlékeztet. Ott volt mindennek "mesterségesen kialakitott" ára. Az ár "politikai tényező" volt. Én úgy látom, hogy ma is az egyes monopolhelyzetű árucikkeknél. Ahol ugyanis én manapság járkálok, ott [b]MINDENHOL[/b] a diesel ára 10-15 %-kal [b][u]ALACSONYABB]/u][/b] a super (95-ös) áránál. Érdekes, hogy ez miért van MÁSKÉNT Magyarországon....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mikulások lepték el tegnap Szegedet

Szeged - Jóságos rendőrmikulással és mikulássapkás hoszteszekkel találkoztunk tegnap Szegeden. A… Tovább olvasom