Szentes - Egy nő és egy fiatalember is beleesett a szentesi Tisza-híd munkagödreibe a vasárnapi tragédia előtt pár órával: volt világításuk, mégsem vették észre az előttük tátongó lyukakat.
Nem a szerencsétlenül járt Farkas Péter volt az egyetlen, aki szombatról vasárnapra virradóra beleesett a szentesi Tisza-híd munkagödrébe. A 30 éves fiatalember olyan súlyos koponyasérülést szenvedett, hogy a kiérkező mentők már hiába próbálták újjáéleszteni. Közvetlenül a tragédia előtt ketten is beleestek a híd két végén körbekerítetlenül tátongó lyukakba.
Egy szentesi nő, Dóra éjfél körül indult haza a Körös-torokból. Azt mesélte, volt világítása, nem tekert gyorsan, mégsem vette észre a szentesi oldalon a munkagödröt. – Csak egy bukkanót éreztem, ebből sejtettem, hogy letértem az úttestről, de a gödröt már nem láttam – mondta lapunknak. Dóra kisebb horzsolásokkal megúszta az esést, a gödörből a híd biztonsági őre segítette ki. Egy szentesi fiatalember, Ferenc pedig Csongrádra tartott, amikor beleesett a híd csongrádi oldalán kiásott gödörbe. – Toltam a biciklit, be volt kapcsolva a lámpám, de így sem láttam semmit a lyukból – emlékezett Ferenc, aki a vállára esett rá, de a bokája is bedagadt.
Megkérdeztük a rendőrséget, tudnak-e ezekről az esetekről, a kihallgatott biztonsági őr beszámolt-e a történtekről. Azt a választ kaptuk, egy személyről tudnak, aki adataik szerint korábban szintén beleesett a gödörbe, és könnyebben sérült. Másról jelenleg nincs információjuk. Amennyiben más is hasonlóképpen járt, vagy információja van a baleset körülményeiről, azt kérik, jelentkezzen a rendőrségen.
Azt az értesülésünket, hogy egy autós szorította le Farkas Pétert az úttestről, a hatóság nem erősítette meg. Szerintük ugyanis a helyszíni nyomok sem támasztják alá ezt a verziót.
Internetes fórumokon felmerült, hogy közvilágítást kellene szerelni a hídra, hiszen a közelmúltban épült folyami átkelőknél van. A külterületi Tisza-hidaknál eddig erre nem volt igény, Algyőnél sincs kivilágítva a híd, de ott nincs is akkora kerékpáros forgalom, mint Szentes és Csongrád között. Felhívtuk az átkelő üzemeltetőjét, mit szólnak ehhez az elképzeléshez. A közútkezelőtől azt a választ kaptuk, hogy a beruházó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak nincs ilyen fejlesztésekre forrása. A külterületi hidak esetében az útügyi-műszaki leírásban nem szerepel a közvilágítás kiépítése. Ha viszont az önkormányzat fedezi a költségeket, támogatják a megvalósítást.
Egy szentesi nő, Dóra éjfél körül indult haza a Körös-torokból. Azt mesélte, volt világítása, nem tekert gyorsan, mégsem vette észre a szentesi oldalon a munkagödröt. – Csak egy bukkanót éreztem, ebből sejtettem, hogy letértem az úttestről, de a gödröt már nem láttam – mondta lapunknak. Dóra kisebb horzsolásokkal megúszta az esést, a gödörből a híd biztonsági őre segítette ki. Egy szentesi fiatalember, Ferenc pedig Csongrádra tartott, amikor beleesett a híd csongrádi oldalán kiásott gödörbe. – Toltam a biciklit, be volt kapcsolva a lámpám, de így sem láttam semmit a lyukból – emlékezett Ferenc, aki a vállára esett rá, de a bokája is bedagadt.
Aluljáró – leghamarabb jövőre Bár épült kerékpárút a gáton Csongrád és Szentes között, és lesz széles, kerékpáros járda a felújított Tisza-híd déli oldalán, de bicajjal életveszélyes megközelíteni a hidat. Azoknak, akik Csongrád felől érkeznek a hídhoz, keresztezniük kell a 451-es utat. Számukra vagy aluljárót építenének az úttöltésen keresztül, vagy védőszigeteket alakítanának ki az úton. A szentesi polgármesteri hivatal műszaki osztályán kapott tájékoztatás szerint a közútkezelő az előbbi megoldást tartja jónak, de a költségekről eddig nem készült számítás. Leghamarabb 2010-ben kezdődhet meg a problémát orvosló beruházás. |
Azt az értesülésünket, hogy egy autós szorította le Farkas Pétert az úttestről, a hatóság nem erősítette meg. Szerintük ugyanis a helyszíni nyomok sem támasztják alá ezt a verziót.
Internetes fórumokon felmerült, hogy közvilágítást kellene szerelni a hídra, hiszen a közelmúltban épült folyami átkelőknél van. A külterületi Tisza-hidaknál eddig erre nem volt igény, Algyőnél sincs kivilágítva a híd, de ott nincs is akkora kerékpáros forgalom, mint Szentes és Csongrád között. Felhívtuk az átkelő üzemeltetőjét, mit szólnak ehhez az elképzeléshez. A közútkezelőtől azt a választ kaptuk, hogy a beruházó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak nincs ilyen fejlesztésekre forrása. A külterületi hidak esetében az útügyi-műszaki leírásban nem szerepel a közvilágítás kiépítése. Ha viszont az önkormányzat fedezi a költségeket, támogatják a megvalósítást.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Vonják felelősségre azt,akit ez terhel!!!!!”
Ne is mosakodj, mert úgyis piszkosak leszel, de ne is egyél, mert úgyis éhes leszel. :)”
Tudom, már nem hozza vissza Pétert, de remélem, ez a hanyagság a felelősnek minimum letöltendő börtönbüntetésbe kerül.”
Az a felelős, aki éjszakára fedetlenül és kivilágítás nélkül hagyta ott a munkagödröket. Az akkumulátort, az izzót, LED-et stb. már régen feltalálták.
Az akkumulátort, izzót, LED-et stb - a cigányok endszeresen ellopják. Ha lefeded a gödröt, akkor azt is ellopják amivel lefedted. Hacsak nincs mellette 24 órában minimum 5 felfegyverzett őr. Akkor meg már felesleges az akku, izzó, stb. - mert ők akár figyelmeztethetik az arra közlekedőket.
Marad az hogy figyelni kell.. sajnos ez a Abszurdisztán, 21. század...”
Van még ötleted?”