Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Ketten is beleestek a híd gödörébe a tragédia előtt

Szentes - Egy nő és egy fiatalember is beleesett a szentesi Tisza-híd munkagödreibe a vasárnapi tragédia előtt pár órával: volt világításuk, mégsem vették észre az előttük tátongó lyukakat.
Nem a szerencsétlenül járt Farkas Péter volt az egyetlen, aki szombatról vasárnapra virradóra beleesett a szentesi Tisza-híd munkagödrébe. A 30 éves fiatalember olyan súlyos koponyasérülést szenvedett, hogy a kiérkező mentők már hiába próbálták újjáéleszteni. Közvetlenül a tragédia előtt ketten is beleestek a híd két végén körbekerítetlenül tátongó lyukakba.

Egy szentesi nő, Dóra éjfél körül indult haza a Körös-torokból. Azt mesélte, volt világítása, nem tekert gyorsan, mégsem vette észre a szentesi oldalon a munkagödröt. – Csak egy bukkanót éreztem, ebből sejtettem, hogy letértem az úttestről, de a gödröt már nem láttam – mondta lapunknak. Dóra kisebb horzsolásokkal megúszta az esést, a gödörből a híd biztonsági őre segítette ki. Egy szentesi fiatalember, Ferenc pedig Csongrádra tartott, amikor beleesett a híd csongrádi oldalán kiásott gödörbe. – Toltam a biciklit, be volt kapcsolva a lámpám, de így sem láttam semmit a lyukból – emlékezett Ferenc, aki a vállára esett rá, de a bokája is bedagadt.

Aluljáró – leghamarabb jövőre

Bár épült kerékpárút a gáton Csongrád és Szentes között, és lesz széles, kerékpáros járda a felújított Tisza-híd déli oldalán, de bicajjal életveszélyes megközelíteni a hidat. Azoknak, akik Csongrád felől érkeznek a hídhoz, keresztezniük kell a 451-es utat. Számukra vagy aluljárót építenének az úttöltésen keresztül, vagy védőszigeteket alakítanának ki az úton. A szentesi polgármesteri hivatal műszaki osztályán kapott tájékoztatás szerint a közútkezelő az előbbi megoldást tartja jónak, de a költségekről eddig nem készült számítás. Leghamarabb 2010-ben kezdődhet meg a problémát orvosló beruházás.

Megkérdeztük a rendőrséget, tudnak-e ezekről az esetekről, a kihallgatott biztonsági őr beszámolt-e a történtekről. Azt a választ kaptuk, egy személyről tudnak, aki adataik szerint korábban szintén beleesett a gödörbe, és könnyebben sérült. Másról jelenleg nincs információjuk. Amennyiben más is hasonlóképpen járt, vagy információja van a baleset körülményeiről, azt kérik, jelentkezzen a rendőrségen.
Azt az értesülésünket, hogy egy autós szorította le Farkas Pétert az úttestről, a hatóság nem erősítette meg. Szerintük ugyanis a helyszíni nyomok sem támasztják alá ezt a verziót.

Internetes fórumokon felmerült, hogy közvilágítást kellene szerelni a hídra, hiszen a közelmúltban épült folyami átkelőknél van. A külterületi Tisza-hidaknál eddig erre nem volt igény, Algyőnél sincs kivilágítva a híd, de ott nincs is akkora kerékpáros forgalom, mint Szentes és Csongrád között. Felhívtuk az átkelő üzemeltetőjét, mit szólnak ehhez az elképzeléshez. A közútkezelőtől azt a választ kaptuk, hogy a beruházó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak nincs ilyen fejlesztésekre forrása. A külterületi hidak esetében az útügyi-műszaki leírásban nem szerepel a közvilágítás kiépítése. Ha viszont az önkormányzat fedezi a költségeket, támogatják a megvalósítást.

Olvasóink írták

  • 11. allegro 2009. augusztus 11. 17:34
    „Én egyszer egy az út közepén keresztbe helyezett kerékpártárolónak ütköztem. Sötét volt, lámpafények távolabbról látszottak, egyik végén lezárt útszakasz volt, ahol mellette járda és tér, tehát csak a gépjárművektől van ott egy szakasz elzárva az iskola előtt. Mivel nem közlekedem arrafelé rendszeresen, egy esős este, amikor a szemüvegem is esőcseppek borították, éppenhogy láttam a legszükségesebbeket, lehet, hogy ha gödör van ott, abba éppúgy beleesem, mint ahogyan nekihajtottam a keresztbe tett, alacsony, vasvázas kerékpártárolónak. Szerencsére nem nagy sebességgel, de jól belehajtottam. A kerékpáros előrébb figyel mindig, és korlátozott világítása mellett könnyen a homályba vesznek az előtér tárgyai. Akkor szakadt és azóta sem sikerült megjavítani a világításom, de sokkal körültekintőbb lettem. és amikor láttam egy a járda-kerékpárút közepére helyezett álló reklámtáblát, a betoltam a szélére, gondolva arra, hogy egy óvatlan kerékpáros bizony könnyen nekiütközhet, este különösen.”
  • 10. őrgróf 2009. augusztus 09. 22:14
    „Ma jöttem át a hídon. Munka egy szál se. Pénteken mentem: két csoportban kb 10-10 munkás, kilencen nézték, mit csinál a tizedik. időpont: 11 óra 35 perc. Ahhoz képest, hogy több hónap csúszásban vannak...de ez egy ilyen ország...a birkák országa!”
  • 9. liongate 2009. augusztus 09. 08:06
    „Szegény ember,hogy történhet meg ilyesmi???????????????????:(őszinte részvétem a családnak és sok erőt!
    Vonják felelősségre azt,akit ez terhel!!!!!”
  • 8. KovácsPistike 2009. augusztus 08. 20:10
    „piszkos leszel...:)”
  • 7. KovácsPistike 2009. augusztus 08. 20:09
    „5. hozzászólás M_R 2009.08.08. 16:22
    Ne is mosakodj, mert úgyis piszkosak leszel, de ne is egyél, mert úgyis éhes leszel. :)”
  • 6. faQtya 2009. augusztus 08. 16:25
    „Nem véletlenül olyan szigorúak a munkavédelmi szabályok. Sokszor túllzónak tűnnek, de mindenre fel kell készülni. Igaz, van tábla, hogy gyalogos, kerékpáros közlekedés a túloldalon. De ez kevés, mert takarhatja egy várakozó autó, kamion, jöhet külföldi turista, aki nem tudja mit jelent, stb... Szóval már előre kellett volna ilyenre gondolni... Igen, Magyarországon vagyunk - meg kellett halnia valakinek, hogy bekerítsenek egy ´építési gödröt´.
    Tudom, már nem hozza vissza Pétert, de remélem, ez a hanyagság a felelősnek minimum letöltendő börtönbüntetésbe kerül.”
  • 5. M_R 2009. augusztus 08. 16:22
    „KovácsPistike 2009.08.08. 16:06
    Az a felelős, aki éjszakára fedetlenül és kivilágítás nélkül hagyta ott a munkagödröket. Az akkumulátort, az izzót, LED-et stb. már régen feltalálták.

    Az akkumulátort, izzót, LED-et stb - a cigányok endszeresen ellopják. Ha lefeded a gödröt, akkor azt is ellopják amivel lefedted. Hacsak nincs mellette 24 órában minimum 5 felfegyverzett őr. Akkor meg már felesleges az akku, izzó, stb. - mert ők akár figyelmeztethetik az arra közlekedőket.

    Marad az hogy figyelni kell.. sajnos ez a Abszurdisztán, 21. század...”
  • 4. KovácsPistike 2009. augusztus 08. 16:06
    „Az a felelős, aki éjszakára fedetlenül és kivilágítás nélkül hagyta ott a munkagödröket. Az akkumulátort, az izzót, LED-et stb. már régen feltalálták.”
  • 3. Power 2009. augusztus 08. 13:26
    „Nagyon sajnálom a szerencsétlenül járt fiatalembert! Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy egy kis odafigyeléssel megakadályozható lett volna a halálos baleset.”
  • 2. varadipal 2009. augusztus 08. 10:28
    „BMWboy: és közmunkásokkal tekertetnéd a dinamót, az aránylag olcsó is lenne.
    Van még ötleted?”
  • 1. Bmwboy 2009. augusztus 08. 09:34
    „Szerintem az lenne legkézenfekvőbb ill.a legbiztonságosabb,ha a a csongrádra vezető autóúton,(szentesi bicajúttól,át a hídon,egészen a csongrádi bicajútig!) ki lenne világítva az úttest!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keletiék szentesi sziesztája

Szentes - Tizenhárom éve Szentesre jár nyaralni Keleti Andrea és családja. Kezdetben kizárólag a… Tovább olvasom