Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Kutya tréning: a társamat, a barátomat nevelem

Szentes – 2011-ben három lelkes, elszánt fiatal összefogott és megalapították a Wikfild- K9 Tréning Központot, Szentesen, az Ilona Parton, ahová mi is kilátogattunk a kutya tréningre.
- A társamat, a barátomat nevelem – magyarázza Tunyogi Júlia, Julcsi, amikor a kutya tréningről kérdezzük. 2011-ben három lelkes, elszánt fiatal - Tunyogi Júlia, Török Gábor és Marton Bence - összefogott és megalapították a Wikfild- K9 Tréning Központot, Szentesen, az Ilona Parton.

Rendbe rakták a tréning területét, ügyességi akadálypályát állítottak fel, ahová hétvégenként várják a kutyákat - a gazdáikkal együtt. Julcsi, a csoport vezetője elmondta, hogy jelenleg 15 állandó tagja van a központnak, és az alaptudást négy hónap alatt megszerezheti kedvencünk.

Kutya tréning Szentesen - GALÉRIA

Amikor kilátogattunk az Ilona partra, a legfeltűnőbbnek Monty bizonyult, ő egy kilenc hónapos német dog, még kölyöknek számít, mérete viszont hatalmas. Gazdája elmondta, hogy nemrég kezdtek el a tréningre járni, hogy a városi séta ne legyen probléma. Monty ugyanis akár a 90 kg-ot is elérheti, és a fegyelmezést szeretnék elsajátítani elsősorban. Egy spánielt is felfedezünk, aki törzskönyvezett és szépségversenyre készül. Van, aki németjuhász kölyökkutyával érkezik, remélve, hogy őrzővédő válik belőle.

– A legfontosabb a gazdi és a kutya közötti kontaktus. Nem azt kell nézni egy adott kutyusban, hogy mi a fajta tulajdonsága, hanem hogy mire született, a gazdi mit lát benne –magyarázza Julcsi.

Kutya tréning Szentesen - GALÉRIA

Aki kilátogat a telephelyre, egy nagyon barátságos, összetartó csapattal találkozik, akik megtanítanak bánni kedvencünkkel: hallgasson a gazdájára, helyre tenni, hogy ki is a falkavezér és meg is tudjon védeni, ha kell. A kutyatréning célja az, hogy minél több embert megszerettessenek a kutyázással és megtanítson ügyesen bánni velük.

Ha a feladatokat jól teljesítik, az nem csak a kutyának, hanem a gazdának is sikerélmény és nagyobb kedvvel érkezik a következő alkalomra. A gazdik is elmondták, hogy hétvégén kedvencük csillogó szemmel várja a foglalkozást. A kutya tréning legközelebbi időpontja, március 17-e, 10 óra, Szentesen, az Ilona parton.

Olvasóink írták

  • 19. MartonBence 2012. március 23. 08:44
    „Látom érdekesek lettünk egyes emberek számára. :D Igazából azt tesszük amitől jól érezzük magunkat. És a kutyaiskolához köze sincs egyátalán. Ez egy baráti társaság ami kinnt van nálunk. A kutyaiskolával kapcsolatban nekem sem a legjobb emlékeim vannak, de tök lényegtelen szerintem ez most. Mi így csináljuk, ők úgy. Köszönjük jtozso a névtelen jóakarónk a jó tanácsokat, majd igyekezünk megfogadni őket. Mondjuk én sem csak a jó szándékot látom ebben,de én pozitívan fogom fel a dolgokat. Ha nem lenne érdekes és jó amit teszünk, akkor nem lenne irigyünk. Ezzel én zárom is a soraim, uraim.
    Köszönettel : Marton Bence (szintúgy alapítótag)
    [bárkinek problémája van ami megbeszélésre szorul, szívesen beszélgetek vele]”
  • 18. TorokGabor 2012. március 22. 20:18
    „Én az egyik alapító tag vagyok,Török Gábor.Szeretném megkérni a kedves feleket.Köztük azokat akik a mi táborunkba vannak,és most már utoljára:Fejezzék be a hozzászólásokat.
    Nem vagyunk rászorulva senki védelmére,megtudjuk magunkat védeni.
    De az efféle nyilatkozatokat nem is vesszük fel,ugyanúgy úgy kutyázunk tovább,és nem törődünk a minket ért rágalmakkal.
    A kedves jtozsó úrba még annyi sincs,h bemutatkozzon.Ezek után mit várnék tőle,de ha kérhetném ön se írjon,mert csak ezt a két nevetséges dolgot tuja emlegetni.Hidje el,jtozsó mi semmi rosszat,sem haragot nem akarunk.Gratulálunk az elért eredményekhez,és önöknek is hasonló jó kutyázást,mint amiben nekünk van részűnk.Szép estét mindenkinek!!!!!!”
  • 17. kutyagumi11 2012. március 22. 19:55
    „xD
    nem tudom, mennyit ül gép előtt, meg mennyire tudja esetleg értelmezni a bárki által leírtakat.
    Amúgy ebbe belekötnék továbbra is, hiszen bármilyen tevékenységhez nem kell engedély meg szakképzett ember... Meg bárhol? A magánterületemen csak eldönthetem mit teszek, mert ahhoz senkinek semmi köze, éppen ezért magánterület. Nem? És a Gábor leírta, hogy a saját kedvükért csinálják, ami talán arra utalhat, hogy nem kutyakiképzés. Ha egy baráti társaság összejön bármi olyan tevékenységet folytatni amihez kedve van elég ha valaki gyakorlattal rendelkezik, mert az nem minősül oktatásnak szerintem. Tanácsadás, segítség egymásnak. De maga biztosan mindent hivatalosan csinált az életében. Én tudok többszöri példát, olyan csibészelésről a "nagy és hatalmas" MEOE területéről, amikor szabálytalanul történt a dolog. Nem volt megfelelően felöltözve például. Holott Cégbíróságon bejegyzett egyesület... Igazából nem a fiatalok védelmében és biztonsága érdekében írt, hanem mert talán az esze (vagy mije) mélyén talán tudja vagy érzi ön is, hogy milyen a híre a MEOE Szentesnek. És lehet, hogy szúrja a szemét a fiatalok kezdeményezése, ami a Gábor által leírtak szerint nem képzés hanem szabadidős tevékenység. És a cikkben én nem olvastam toborzásra utaló jelet. Egyszerűen a cikk írója érdekes témának találta ahhoz, hogy írjon róla, mert jó dolog. És igen, hadd csinálják amit szeretnek. És az Ön véleményezése után kívánom nekik, hogy jussanak sokkal előrébb a saját kutyáikkal, mint a MEOE valaha is juthatna és maradjanak meg olyan embereknek amilyenek. Remélem akkor tartja magát a szavához! :)
    További kellemes hetet és kutyázást.

    Ui.: egyszer azért remélem felvállalja a találkozást embertársaival....”
  • 16. jtozso 2012. március 22. 16:27
    „Mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bármilyen tevékenységet folytatok,bárhol ahhoz engedély kell és legalább egy szakképzett ember.
    A kutyakiképzés is egy tevékenység és veszélyes is,megvannak a feltételei és az engedélyezései,mint már korábban említettem(lehet,hogy a három fiatalnak is meg van,nem tudom),én ezekre a problémákra és a szabálytalan eszközökre és hiányosságokra hívtam fel a figyelmet,tessék visszanézni az első hozzászólásomat,hogy mivel kezdtem és akkor rájön,hogy nem csak kritizáltam.
    Egyébként ez a tevékenység is olyan mint egy vállalkozás,engedélyekhez kötött,a fiatalok hozzáállása dicsérendő,de nem szakszerű(képek bizonyítják) és veszélyes csak ismételni tudom,egyszer ha netán bekövetkezik valamilyen baj akkor nem tudom,hogy ki vállalja a felelősséget.
    Csak egy példa tudok olyan esetről mikor nem a MEOE kiképző telepén csibészeltek kutyákat szabálytalanul és a csibészelő segéd nem kellően figyelt oda(mint a képeken is látni lehet) és a kutya mellé fogott a házi készítésű karnak és kiszakította a szemfogával az illető karjából az ínszalagot,azóta se mozog illetve nyúlik ki rendesen egy ujja,ezekről írogatok immáron több alkalommal,nem szórakozásból,de a Tisztel ellenem szólók biztos,hogy nem láttak még ilyet mert akkor más lenne a véleményük és nem engem próbálnának eltéríteni a józan gondolkodástól,amitől természetesen nem bírnak.
    A hozzá nem értők csak az egyik oldalát látják a szakszerűtlenséget és a hivatalosságot nem,pedig a hivatalossággal esetleg még a szakhatóságok is foglalkozhatnak,pláne ha nem társadalmi munkában folynak az oktatások.
    Ezek után én nem kívánok senkinek semmilyen hozzászólására reagálni,ha nem értik,hogy miért írogattam le a véleményem,akkor nagyon sajnálom.”
  • 15. pirris 2012. március 21. 21:11
    „Úgy gondolom, hogy ez az írás nem a kutya iskolákról, kutya kiképzőkről szólt. Csupán arról, hogy a fiatalok együtt vannak hétvégente a kutyájukkal, és megtanítják őket arra, hogy engedelmes, kezelhető, megbízható ebek legyenek. Nem lehetne ezt inkább dicsérni, mint kritizálni? De ez csak egy költői kérdés volt részemről.”
  • 14. kutyagumi11 2012. március 21. 09:00
    „Senki sem kérte, hogy a magánterületre jöjjön. :) Egész pontosan MP is egy találkozóra hívta el Önt, ami bárhol lehet. Én oktatásról nem is beszéltem úgy gondolom. Az időszak az szinte az egész tavalyi év amiről beszélek. Ami kinnt van náluk, az nem oktatás, viszont amit én és sok ismerősöm is tapasztalt, a kutyaiskolában sem feltétlen beszélhettünk oktatásról. Most nem tudom mi a helyzet ott lennt, de igazából nem is érdekel. Mindenki oda viszi a kutyáját és magát, ahol úgy érzi megkapja azt, amit szeretne. És amit most írt a TorokGabor, azzal egyet értenék, hiszen a képek alapján nem lehet megmondani/megítélni, hogy mi zajlik ott. De a kutyaiskolában se volt felszerelés a segéden (amúgy). És én függetlenként írom a hozzászólásom, de az Ön szavaiból azt veszem ki, hogy a kutyaiskola hívője. De nincs ebben semmi rossz, bár mondjuk az elején nem feltétlen kellett volna épp itt reklámozni a "kutyaiskolát", mert ez a cikk másról szól, és így pedig ez nem vall sok gerincre. De Ön tudja. Részemről itt lezárnám a dolgot és úgy gondolom, mindenki megy amerre szeretne.”
  • 13. TorokGabor 2012. március 20. 19:24
    „Üdvözletem.
    Én és két társam nevében bátran kijelenthetem,mi nem vagyunk konkurencia.Ezt a tevékenységet a mi kedvünkért,nem pedig más okok miatt csináljuk.
    Az oktatás színvonalát ,eredményességét képek alapján,úgy gondolom nem lehet megítélni.”
  • 12. jtozso 2012. március 19. 21:40
    „Tisztelt kutyagumi11 és Vanek_Úr
    Biztosan félreértette azt a megállapítását,hogy egy szakképzett oktató(és ezekből nem sok van),tehát nem lehet lehet úgymond közülük 1-2 nek(mivel nem is sokkal több a szakképzett) az a véleménye,"hogy a jó nevelési módszer ha a kutyánk fél tőlünk",ugyanis ezt még a nem képzett kutyások is tudják,hogy nem így van,csupán azt kell elérni,belenevelni a kutyába,hogy tudja hogy én vagyok aki parancsol neki és nem fordítva.A kutyát egyébként többek között azért is oktatjuk,hogy ne legyen nyuszi!
    A kiképzőre történő várakozást nem tudom melyik időszakra teszi,mert igen volt ilyen régebben,de mióta Udvardi Tibor irányítja a hivatalos szervezetet azóta biztos,hogy nem kell várni a kiképzőkre.
    A konkurenciát illetően nincsenek aggályaim,erre nem is hivatkoztam ,csupán a szakszerűtlen oktatásra (képeken látszik) és a hivatalosságra utaltam.
    Bármikor vállalom a véleményemet bárki előtt személyesen is ,de nincs szándékomba egy magánterületen(MP hívta fel a figyelmem)tolakodni és nem is tisztem,hogy beleavatkozzam az ottani dolgokba,mint említettem csak a figyelmet szerettem volna felhívni a kutya kiképzés veszélyeire és a tevékenység hivatalosságára,mert bizony ez egy elég veszélyes tevékenység úgy az emberre,min a társára - a kutyára .
    Vanek_Úr nem kell elmennem,ott vannak a képek bizonyítják a szakszerűtlenséget.”
  • 11. Vanek_Úr 2012. március 19. 08:43
    „Én nem látok mélyen a dolgokba, de ha valakit ilyen konkrétan bírálok, akkor ha kapok egy meghívást a másik féltől, már csak azért is elfogadnám, és elmennék, hogy személyesen bizonyítsam az állításaimat. De milyen is a magyar ember, mindenben a hibát látja először, és nem a segíteni akarást, vagy az önként vállalt munkát.”
  • 10. kutyagumi11 2012. március 19. 08:31
    „Tisztelt jtozso!

    Ön megemlítette a MEOE Szentesi Önálló Szervezete Cégbíróságon bejegyzett egyesületet. Nos én voltam már lennt önöknél és voltam már kinnt Julcsiéknál is, de őszintén megvallva a Szentesi nagy kutyaiskolának a tanítási módszere nem éppen nyerte el a tetszésemet. Az elviekben papírral rendelkező oktatók közül 1-2 biztosan vallja, hogy a jó nevelési módszer ha a kutyánk fél tőlünk. Ebben én nem értek egyet, hiszen a kutya a társunk és az ember legjobb barátja, akkor meg minek bántsuk? És kezelhetőbbé akarjuk tenni, nem egy nyuszivá. Másrészt az oktatás nem volt mindig megtartva, sokszor volt, hogy csak ott vártunk a csodára. És a papír nem mindig jelenti azt, hogy az ember akkor jobban tudja a dolgát, mert mint tudjuk gyakorlat teszi a mestert. Ja és amit személyesen tudok Julcsitól, hogy a kutyaiskolának a konkurenciája sohasem akarna lenni mert a 2 dolognak köze sincs egymáshoz. Ez a rész már nem tartozik rám, de az, hogy nem élt a hölgy meghívásával mutatja, hogy csak itt a monitor előtt meri vállalni a véleményét.
    Üdv”
  • 9. jtozso 2012. március 18. 09:05
    „Tisztelt MP
    Köszönöm a meghívást,de nem élek a lehetőséggel,mivel nekem más dolgom is van a saját kutyáimmal,Julcsi kicsi lány korában a MEOE kiképzőjén kezdte el a kutyája tanítását a szakképzett oktatók tanácsai alapján,biztos vagyok benne,hogy sok mindent megtanult a kutyakiképzést illetően,de a biztonságot és a hivatalosságot azért említettem mert amint a képeken is látszik nincs minden rendbe.
    Biztos nem látom a fától az erdőt,mert én nem tudom a cikkből kitalálni,hogy magánterületen folyik a kiképzés,mert telephelyet említ.Egyébként a saját otthonom nem ugyanaz mint egy kialakított telephely,melyet többen,idegenek is igénybe vesznek,használnak.
    Ezennel én szeretném lezárni a vélemény cseréket és további sikeres és biztonságos kiképzést kívánok a fiataloknak,Önnek meg további szép napot.”
  • 8. pirris 2012. március 17. 20:36
    „Tisztelt jtozso!
    Engem nem bosszantott fel, csak leírtam a véleményemet. Részemről ez nem indulatosság, csak vélemény. És szívesen meghallgatnám a válaszait, persze személyesen.
    Köszönöm a tanácsait a fiatalok nevében, és biztos vagyok abban, hogy meg is fogadják, mert Ők is olvassák a hozzászólásokat.
    Remélem, hogy Ön is egy szakképzett oktató, aki csak segítő szándékkal szólt hozzá a cikkhez, mert csak így van értelme a véleményezésének. Remélem, hogy majd személyesen is el tudja mondani Julcsinak a tanácsait, észrevételeit. Amúgy nem közterületen történik a kutya tréning, hanem magán területen. De ez is benne volt a cikkben. M P”
  • 7. jtozso 2012. március 17. 18:56
    „Még egyszer
    Most néztem újra a képeket és már is több szabálytalanságot véltem felfedezni.
    A csibészelö segéden nincs védőruha és a csibész kar is balesetveszélyes,látszik,hogy házilag készített és nem takarja a könyök részt ,a másik képen egy fiatalember védőruha nélkül hátat fordítva a kutyáknak tartja lefelé a csibész karnak látszó valamit,soha nem szabad az ilyen jellegű kiképzésnél hátat fordítani a kutyának,kutyáknak,mindig a látókörömben (periférikus látás)kell lenni.”
  • 6. jtozso 2012. március 17. 18:32
    „Tisztelt felháborodottak
    Senkit nem akartam felbosszantani,sőt még rágalmazni sem,mivel nem írtam semmit,hogy miért lett kitiltva a kiképző telepről a Julcsi,nem én tiltottam ki,sőt semmi közöm a kitiltásához és képzeljék,hogy személyesen ismerem is a Julcsit és nekem semmi bajom vele és a tevékenységével sem.
    Csupán a kiképzés veszélyére és felelősségére próbáltam felhívni a figyelmet és ha ez az időpont közlés reklámnak minősül,akkor az újság cikk minek?
    Marton Piroska- nem kell ennyire indulatosnak lenni,mert nincs értelme,a kérdéseire nagyon sok válaszom lenne,de csak a lényeget:Nem állítottam semmit csak megjegyeztem,hogy ki lett tiltva,azt ,hogy miért ő biztos tudja én nem mert nem én követtem el azt a valamit amiért ki lett tiltva,az otthonom a saját területem teljesen más elbírálás alá esik mint egy közterületen végzett tevékenység,aki nem tudja,hogy a kutyakiképzés milyen veszélyekkel jár az ne reklamáljon,mert nem ért hozzá,csak egy apróság a sok veszély közül a felhergelt kutyák bármikor összeveszhetnek sőt emberre is támadhatnak,éppen ezért kíván vizsgázott felelős szakképzett oktatót mert az tudja hogyan kell rendet tartani a kiképző pályán.
    Még egyszer nekem személy szerint nincs semmi bajom a Julcsival csak a veszélyekre és a tevékenység hivatalos formájára reagáltam,melyet meg is jegyeztem,hogy lehet,hogy az - nem tudom.”
  • 5. ki80 2012. március 17. 17:53
    „Ha valaki ki lett "tiltva" valahonnan, akkor még nem biztos, hogy vele volt a baj(Ezzel egyik felet sem kívánom minősíteni!!!!!!). Értek ez alatt, személyes unszipátiát, esetleg szakmailag másképp képzelik a felek a dolgkat stb. és ebből már következhet is olyan konfliuktus, aminek ez lehet az eredménye.
    A konkurenciát(feltéve, ha ez az) pedig, inteligens emberek, nem azonnal porba alázzák és lejáratják a sárga földig, hanem versenytársként kezelik, mert úgy korrekt!”
  • 4. pirris 2012. március 17. 16:29
    „"A társamat, a barátomat nevelem" -így kezdődik az az írás, ami önmagáért beszél, és a maga nemében egy új kezdeményezés Szentesen. Szerintem pozitív, hogy a fiatalok a hétvégéjüket, azzal töltik, hogy a kutyájukat nevelik, tanítják, "TRÉNINGEZIK". Ez nem tudom miért háborít fel bárkit is? A névtelen hozzászóló "jtozso" élt az ingyenes reklám lehetőséggel. De ezzel nincs is semmi gond! Azonban ha valakit nyilvánosan rágalmaz, az már nagyobb baki, mint ami mellett el lehetne menni szó nélkül. Mert ha valamit állít, azt alá is kellene támasztania, és nem névtelenül írogatni. Ki kit akar itt lejáratni? Kinek vagy kiknek jelent konkurenciát az, hogy a fiatalok foglalkoznak a kutyákkal? Vagy az a baj, hogy írtak róluk? Talán ennyi mindent lehet kiolvasni a "jtozso" hozzászólásából? Vagy még ennél is többet? Minek, és miért kellene hivatalosnak lennie? Ha az otthonomban tréningezem a kutyámat, akkor azt is tegyem hivatalossá? Na és milyen veszélyekről ír a hozzászóló, ezt is jó lenne ha kifejtené, mert így nagyon tág a a "veszély" fogalma. Marton Piroska”
  • 3. jtozso 2012. március 16. 16:54
    „Természetesen minden kezdeményezés amely a házi kedvencek szakszerű tanítását és nevelését segíti elő nagyon jó és példaértékű.
    Az említett Julcsi által szervezett oktatás is az lehet,csak az a baj,hogy ez a kislány a MEOE Szentesi Szervezetének a kiképző pályájáról ki lett tiltva,az okokat biztos tudja ő is.
    A MEOE Szentesi Önálló Szervezete Cégbíróságon bejegyzett egyesület,éppen ezért hivatalosan működik és minden hétvégén(szombat vasárnap 9 órától)szakképzett vizsgázott kiképzők irányítása mellett,megfelelő körülmények és eszközök biztosítása mellett szakszerű oktatás történik a házi kedvencek részére.
    Emellett jó a konkurencia,de legyen hivatalos és bejegyzett(lehet,hogy az nem tudom),mert a kutyusok kiképzése nagyon sok veszélyt rejt magában,úgy a gazdi,mint a kutyusok számára.”
  • 2. reggiszt 2012. március 14. 15:28
    „Na ezek a jó cikkek! Nem a lelőtte, megölte, elfogta. Végre egy érdekes, szines olvasmány.”
  • 1. állatbarát3 2012. március 14. 12:46
    „Gratulálok a fiatalok kezdeményezéséhez, jó munkát kívánok nekik.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Még pár napig pályázhatnak

Szegvár önkormányzata idén is támogatni szeretné a településen működő sportszervezeteket, egyesületeket, civilszervezeteket és helyi közösségeket. Tovább olvasom