2020.12.12. 10:35
Együnk zöldséget, gyümölcsöt!
Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai Friss Kalandok kampánya. Ebben már a középiskolás korosztály is célcsoport.
Kevés zöldséget, gyümölcsöt fogyaszt a magyar a felmérések szerint. Illusztráció: Frank Yvette
Fotó: Sipeki Péter
A kezdeményezés azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen étkezési szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis nálunk az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: az ENSZ Egészségügyi Világszervezete által javasolt napi minimum 400 gramm helyett Magyarországon átlagosan csupán 260 grammot esznek az emberek.
Frutti és Veggi
Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a 8–14 évesek körében pedig – akik kifejezetten kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak
– 30 százalék feletti az ismertségük. A kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 45 roadshow mellett 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, gyerekeket. A kitelepülések alkalmával négykamionnyi zöldséget és gyümölcsöt kóstolhattak meg az érdeklődők.
A korábban sikeres programelemek természetesen folytatódnak a következő időszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat. Ezenkívül Frutti és Veggi az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lehetőség nyílik zöldség- és gyümölcskóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.
Uniós milliárdok
A kampány a következő három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttműködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében. A 7 millió euró – több mint 2,5 milliárd forint – költségvetésű, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programokhoz 430 millió forint támogatásban részesül.
Középiskolások is
A kampány továbbra is elsősorban a családokat és a gyerekeket célozza meg, mert fontos, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyerekek étrendjébe.
Az elkövetkező három évben bővítik a célcsoportot is: az eddigi 6–14 évesek mellett a középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a program, elsősorban a közösségi média felületein.
Az Európai Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket.
Szegedi hírek
- Az emberi kapcsolatkora építene a Fidesz és a KDNP jelöltje
- A rácsok mögött is elindult az érettségi, sokan tovább is tanulnának
- ÚtON: leszakadt a trolivezeték akadályozza a közlekedést
- Számon kérte a feljelentést a szegedi tolvaj, mert az szerinte rombolja tekintélyét