Folytatódik a nemzeti agrárgazdasági kamara fogyasztást ösztönző kampánya

2020.12.12. 10:35

Együnk zöldséget, gyümölcsöt!

Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai Friss Kalandok kampánya. Ebben már a középiskolás korosztály is célcsoport.

K. A.

Kevés zöldséget, gyümölcsöt fogyaszt a magyar a felmérések szerint. Illusztráció: Frank Yvette

Fotó: Sipeki Péter

A kezdeményezés azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen étkezési szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis nálunk az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: az ENSZ Egészségügyi Világszervezete által javasolt napi minimum 400 gramm helyett Magyarországon átlagosan csupán 260 grammot esznek az emberek.

Frutti és Veggi

Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik ma­­gyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a 8–14 évesek körében pedig – akik kifejezetten kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak

– 30 százalék feletti az ismertségük. A kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 45 roadshow mellett 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, gyerekeket. A kitelepülések alkalmával négykamionnyi zöldséget és gyümölcsöt kóstolhattak meg az érdeklődők.

A korábban sikeres program­elemek természetesen folytatódnak a következő időszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat. Ezenkívül Frutti és Veggi az or­­szág számos pontján várja majd a családokat, és ismét lehetőség nyílik zöldség- és gyümölcskóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.

Kevés zöldséget, gyümölcsöt fogyaszt a magyar a felmérések szerint.
Illusztráció: Frank Yvette

Uniós milliárdok

A kampány a következő három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttműködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyü­­mölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében. A 7 millió euró – több mint 2,5 milliárd forint – költségvetésű, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programokhoz 430 millió forint támogatásban részesül.

Középiskolások is

A kampány továbbra is elsősorban a családokat és a gyerekeket célozza meg, mert fontos, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyerekek étrendjébe.

Az elkövetkező három évben bővítik a célcsoportot is: az ed­­digi 6–14 évesek mellett a középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a program, elsősorban a közösségi média felületein.

Az Európai Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában