Helyi gazdaság

2015.09.08. 20:04

Bővült a babaételek forgalma

Több mint 10 százalékkal bővült a babaételek forgalma a 2014 decembere és 2015 júliusa közötti időszakban az előző év hasonló időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató kedden az MTI-vel.

A nedves bébiételek bolti forgalma érték szempontjából 11, mennyiséget tekintve 10 százalékkal, a száraz bébiételek forgalma pedig 14 illetve 11 százalékkal emelkedett. Magyarországon a babaételek éves piaca mintegy 10 milliárd forint, amelynek 60 százalékát adják a  nedves és 40 százalékát a száraz bébiételek. 

Kiemelték: a pelenka forgalma idén az első félév során értékben 3, mennyiségben pedig 1 százalékkal nőtt, tavaly január-júniushoz viszonyítva. 


Hozzátették: a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorában a pelenka a harmadik legnagyobb, az éves szinten kerekítve 18 milliárd forintos piacával. Csak a mosószer és a toalett papír előzi meg.


A baba-törlőkendők bolti forgalma értékben és mennyiségben is mintegy 9 százalékkal bővült az idei első fél évben a tavalyi év első fél évéhez képest. A Baba-törlőkendők éves piaca mintegy 5 milliárd forint - olvasható a közleményben. 


A Nielsen legutóbbi adatai szerint a babaételek és babaápolási termékek éves piaca együtt mintegy 33 milliárd forint. 


A Nielsen piackutató úgy becsüli, hogy 2015-ben a világ kiskereskedelme babaételből és tápszerből közel 30 milliárd amerikai dollárért értékesít, a pelenka világpiaca pedig várhatóan meghaladja a 29 milliárd dollárt.     


A piackutató cég globális felmérést végzett a babaételekről és babaápolási termékekről 2015. február 23. és március 13. között. Hatvan országban - Európában, Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában - több mint 30 ezer internetet használó fogyasztót kérdeztek meg. A minta mindegyik országban reprezentatív az internet-használók kora és neme szempontjából.  


A felmérésben a fogyasztók babaételek vagy babaápolási cikkek márkaválasztási szokásaira kérdeztek rá. A világszerte megkérdezettek 37 százaléka a jó tápértéket, és a biztonságos hozzávalókat valamint feldolgozást (36 százalék) tartja legfontosabb tényezőnek.


A válaszadók 39 százaléka a márka iránti bizalmat nevezte meg a második vagy harmadik legfontosabb szempontra vonatkozó kérdésnél - tették hozzá. 


Liz Buchanan, a Nielsen globális professzionális szolgáltatásainak igazgatója a közleményben úgy fogalmazott: a fejlett országokban csökken a születések száma és a babáknak való árucikkek piaca telített, ezért a növekedés főleg innovációktól és a prémium termékektől várható.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában