Friss hírek

2020.08.28. 12:00

Egyre többen vásárolják online az autópálya-matricát

A koronavírus-járvány átalakította a vásárlási szokásokat, az első félévben értékesített autópálya-matricák több mint a felét már nem a benzinkutakon vásárolták meg. A csökkenő darabszámon belül érzékelhetően nőtt az elektronikus értékesítési csatornák népszerűsége.

Kovács András

Fizetős útszakasz. Nem mindegy, hogy vesszük a matricát. Fotó: Karnok Csaba

Fotó: Karnok Csaba

– Az idei év első hat hónapjában 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon, így az 5,45 millió darabból a töltőállomások részesedése 50 százalék alá esett a koronavírus-járvány következtében – mondja Bartal Tamás. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója hozzáteszi, a hipermarketek, utazási irodák, speditőrök eladása is mérséklődött, így az összes fizikai eladóhely részesedése 74 százalékra, 4 millió darabra csökkent az előző évi 80 százalékról.

Kétezer viszonteladó

A járványhelyzet az elektronikus, applikációs, SMS-es, webes csatornákon értékesítő viszonteladókat kevésbé viselte meg. Részesedésük – a NÚSZ által működtetett, 10 százalékos növekedést produkáló ematrica.nemzetiutdij.hu oldalt is beleértve – az elmúlt években fokozatosan nőtt, az első félévben pedig már 26 százalékot ért el. Korábban ez 20 százalék körül alakult, a társaság jelenleg közel kétezer viszonteladó céggel, illetve értékesítőhellyel áll kapcsolatban.

Fizetős útszakasz. Nem mindegy, hogy vesszük a matricát. Fotó: Karnok Csaba

Megyei számok

Idén június végéig a Csongrád-Csanád megyében lévő fizikai eladóhelyeken a közlekedők összesen 273 ezer darab e-matricát vásároltak, amiből 115 ezer kelt el töltőállomáson. A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetnek köszönhetően az e-matrica értékesítése 35 százalékkal csökkent 2020 első félévében a megyében lévő fizikai értékesítőhelyeken – a töltőállomásokon 28 százalékos volt a mínusz.

Az idei első 6 hónapból áprilisban vásárolták a legkevesebb autópálya-matricát, mindössze szűk 9 ezer vignetta kelt el a Csongrád-Csanád megyei eladóhelyeken. Májusban elkezdett magához térni, júniusra pedig már megközelítette a 46 ezret.

Tévesztés kizárva

A NÚSZ bevétele a saját online értékesítési csatornáján, az ematrica.nemzetiutdij.hu oldalon mintegy tíz százalékkal nőtt az idei első félévben. A társaság a gyakori tévesztések, elírások elkerülése érdekében erre – a mobilra is optimalizált oldalára – hívja fel a matricavásárlók figyelmét. Ezen a felületen a regisztrációnál minden adatot csak egyszer kell megadni, így a későbbi vásárlások alkalmával a tévesztések esélye nullára csökken. A korábbi tranzakciók itt folyamatosan nyomon követhetőek, visszakereshetők, és még a vásárlást igazoló bizonylatot sem kell megőrizni két évig az autósoknak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában