Megszűnhet a kényelmi díj

2020.12.04. 12:22

Olcsóbban vásárolhatunk majd parkolójegyet vagy sztrádamatricát SMS-ben

Ma olcsóbb, ha benzinkúton vásároljuk az autópálya-matricát vagy érmékért vesszük a parkolójegyet az automatáknál, mint ha SMS-ben, készpénzkímélő megoldással tennénk azt. Az ok a felszámolt kényelmi díj, de már nem sokáig.

K. A.

Az SMS kényelmes, de ma még ára van (illusztráció).

Fotó: Kuklis István

Bosszantó volt, amikor az autós – még a járvány előtt – SMS-ben vásárolt parkolójegyet a szegedi olcsóbb zónában, és ha véletlenül nem volt ügyfélfogadás ott, ahova igyekezett, többet fizetett kényelmi díjban, mint amennyibe időarányosan a parkolás került volna. És megkérik az árát annak is, ha valaki így vásárol magának sztrádamatricát.

– Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) törvényjavaslata szerint változhat a mobilfizetéssel elérhető közterületi parkolás, az autópálya-használati díj, illetve az útdíj megfizetésének eddigi gyakorlata annak érdekében, hogy a készpénzkímélő, elektronikus fizetési szolgáltatások szélesebb körben elterjedjenek – közölte a szaktárca.

Az elképzelések szerint bi­­zonyos közszolgáltatások egy­séges elektronikus értékesítéséről szóló törvényjavaslat alapján a jövőben nem kell megfizetni az elektronikus ér­tékesítést terhelő úgynevezett kényelmi díjat. A tervezet emellett kialakítja a mobil fizetési platform új, koncessziós rendszerben történő üzemeltetésének rendszerét is.

Az SMS kényelmes, de ma még ára van (illusztráció).
Fotó: Kuklis István

Jelenleg a mobilfizetést, vagy­­is az országosan egységes, mindenki számára elér­he­­tő elektronikus közszolgál­tatás-vásárlást egy állami tulajdonú gazdasági társaság, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja.

A javaslat egy koncessziós rend­szert vezet be, így a mobil fizetési platform üzemeltetését meghatározott időre a pályázat nyertese végezheti majd. Ennek érdekében meghatározza többek között a koncessziós pályázat kiírására jogosultakat, annak időtartamát, és rögzíti a koncesszió nyertesének fő kötelezettségeit.

A tervezet szerint győztes nem végezhet „kiskereskedel­mi” tevékenységet, csak a platform üzemeltetését biztosítja, vagyis a „nagykereskedelmi” feladatokat továbbra is egy piaci szereplő látja el a viszonteladói hálózaton keresztül.

A koncessziós eljárás jövőre kezdődhet meg, és annak le­­zárását követően várhatóan 2022-ben indulhat az új modell szerinti működés.

Az eljárás lezárásáig várható­­an a mobil fizetéssel elérhető közterületi parkolás, az autópálya-használati díj, az útdíj, továbbá a közlekedési közszolgáltatások elektronikus megvásárlása a jelenlegi rendszerben működik, vagyis egy darabig még lesz kényelmi díj.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában