Az optimizmusra is tanítják a Gemmába járó fiatalokat

2019.12.03. 12:36

Boldogságórák színesítik a speciális szegedi intézmény diákjainak mindennapjait

Boldog Iskola lett a Gemma Központ, ahol pozitív énképpel rendelkező felnőtteket nevelnek a 9–10. évfolyamosokból. Novemberben a társas kapcsolataikat erősítették.

Kiss Anna

Szeged, 20191129. Boldogság óra foglalkozás a GEMMA -ban. Fotó: Frank Yvette (FY), Délmagyarország

Idén a szegedi Gemma Központ is elnyerte a Boldog Iskola címet, így minden héten boldogságórák színesítik a 9–10. készségfejlesztős osztály órarendjét Enyedi Fruzsina osztályfőnök vezetésével. Betekintettünk egy ilyen órára, arra voltunk kíváncsiak, a sajátos nevelési igényű fiatalok körében hogyan valósíthatók meg a célok.

A pedagógustól megtudtuk, a szeptember a háláról, az október az optimizmusról, míg a november az társas kapcsolatokról szólt, épp az utóbbi hónap zárónapja volt, amikor ott jártunk.

– Plakátot készítünk fotókkal, csoportosítva a társas kapcsolatok típusai szerint, mert van családi és baráti kapcsolatunk, de maga az osztályközösség is társas kapcsolatnak számít. Ezt csapatépítő jellegű mozgásos feladat követi, illetve minden ilyen óra elején és végén meditációt tartunk, ami fontos a ráhangolódás, illetve levezetés szempontjából – tudtuk meg Enyedi Fruzsinától.

Már most látszik a boldogságórák hatása a fiatalokon. FOTÓ: FRANK YVETTE

Azt mondta, már most, három hónap elteltével látszik az óra hatása, hiszen kedvesebbek egymással a tanulók.

– Ha azt látják a másikon, hogy szomorú, akkor már oda mernek menni, megszólítják. Korábban nehézséget okozott számukra az, hogyan forduljanak társaik felé, mit mondjanak, de azóta számos kommunikációs technikát elsajátítottak. Mindenképp szerettem volna ebben a tanévben a pszichés egészségmegőrzésre nagy hangsúlyt fektetni, hiszen ez személyiségfejlődésünk alapja, most a Boldog Iskola pályázat elnyerésével lehetőség nyílt erre. Szeptemberben például megtanultak hálát adni a jó dolgokért az életükben, míg októberben arról tanultak, milyen fontos, hogy bizalommal forduljunk a jövő felé, és reális, de pozitív önképet alakítsunk ki. A feladatok nincsenek középsúlyos értelmi fogyatékos fiatalokra adaptálva, így az én feladatom, hogy a számukra absztrakt fogalmakat megfoghatóvá tegyem, a feladatokat pedig nekik megfelelővé formáljam – részletezte.

Megtudtuk, minden ilyen órát biztonságos közegnek éreznek a fiatalok, mert csupa jó dolgok történnek velük, ráadásul szeptemberben a tanulásban akadályozottak kategóriában a hónap csoportja lettek. Enyedi Fruzsina elmondta, minden évben megújíthatják majd a címet, és ha négy évig kitartóak lesznek, Örökös Boldog Iskolává fogadják őket, ez a hosszú távú céljuk az intézményben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában