Nem könnyű visszakapni a pénzt

2020.01.07. 16:07

Magát meggondoló olvasónk ellenében az üzletnek adtak igazat a fogyasztóvédők

Nincs olyan szabály, ami arra kötelezné az üzleteket Magyarországon, hogy a hibátlan árut visszavegyék. Ám a verseny miatt egyre több áruház vagy cég dönt úgy, vállalja, hogy cseréli, visszaveszi a terméket. Olvasónk a vételárat akarta visszakapni – sikertelenül.

K. A.

A kabát árát nem kötelező visszaadni, ha nem hibás az áru.

Fotó: Illusztráció: Kuklis István

Még november végén vett olvasónknak télikabátot felesége 9000 forintért, ám két nap múlva meggondolták magukat, szerettek volna elállni a vásárlástól, és visszakapni a vételárat. Levásárolhatták volna az összeget, ám nem találtak méretben is megfelelőt. – Csalódottan, becsapva, átverve távoztunk – zárta a vásárlók könyvébe írt bejegyzését olvasónk.

Cserélték volna

A lapunkhoz is eljuttatott má­­solaton ott volt a bolt válasza is.

– Az üzletben több helyen fel van tüntetve, és a vásárláskor is tájékoztatjuk a vevőt, hogy pénz visszafizetésre nincs lehetőség – írták, hozzátéve, az összeget le lehet vásárolni, illetve méretet is tudnak cserélni. Az ügyben megkerestük lapunk állandó fogyasztóvédelmi szakértőjét.

– Üzletben történő vásárlás esetén fontos, hogy a termék hi­bás-e, vagy csak meggondoltunk magunkat, például egy rosszul megválasztott méret miatt – írta válaszában a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda.

Kellékszavatosság

Az új ruhaneműre, értéküktől függetlenül 2 év kellékszavatossági idő vonatkozik. Az első hat hónapban jelzett probléma esetén vélelmeznünk kell, hogy a hiba oka már a vásárlás pillanatában is megvolt, csak rejtve maradt. A vállalkozásnak kell ennek ellenkezőjét bizonyítani egy független szakvéleménnyel ahhoz, hogy jogilag mentesüljön a helytállási kötelezettsége alól.

Önkéntes vállalás

Jelenleg nincs olyan szabály, ami arra kötelezné az üzleteket Magyarországon, hogy az egyébként hibátlan árut visszavegyék. Ám az éles verseny miatt egyre több vállalkozás dönt úgy, mégis önkéntesen vállalja, hogy cseréli, visszaveszi a terméket, vagy biztosítja a levásárlást. – A jegyzőkönyvből arra következtetünk, hogy a termék nem volt hibás, és az üzlet előre tájékoztatta a vásárlóit arról, hogy a vevő levásárolhatja a termék vételárát. Ezek alapján a vállalkozás helyesen járt el – írták a fogyasztóvédők.

Mire figyeljünk a síutaknál, a biztosításnál?

Járt már úgy, hogy kölcsönözte a léceket, a felszerelést, de azok önhibáján kívül tönkrementek? Mennyi kártérítést kért az üzlet? Síelésnél melegen ajánlott a komoly utasbiztosítás. Előfordult, hogy ráfizetett egy átlagos balesetre, mert biztosítója nem olyan mértékben állta a számlát, ahogy ön gondolta? Ossza meg velünk panaszát, mi pedig megkérdezzük fogyasztóvédelmi szakértőinket. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – leveleiket a [email protected] címre várjuk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában