Tartják a határidőket

2020.04.06. 13:10

Járvány alatt is épül a tramtrain – Galéria

Az új típusú koronavírus-világjárvány alatt is épül a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő villamosvasút, a tramtrain. A veszélyhelyzetben akadnak, akik otthon és akadnak, akik a terepen dolgoznak, mindkét csapat 25-30 fős. Szegeden remízt építenek, Vásárhelyen pedig ősszel startolhat a próbaüzem.

I. P.

Hódmezõvásárhely 2020.04.01. Képen: tram train Fotó:Török János

Fotó: Török János

Módosította a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Homlok Építő Zrt. a Szegedet és Vásárhelyt összekötő tramtrain építési szer­­ződését, amit az uniós közbeszerzési értesítő hirdetménye szerint végeztek el – olvasható a Magyar Nemzetben.

Remíz épül

A kivitelezési összeg nem változott, a vállalkozói díj 3,2 milliárd forint maradt. A feladat a tramtrain járműveinek takarítására és karbantartására szolgáló járműtelep, remíz építése a szegedi rendező pályaudvaron, ahol 8 szerelvény karbantartását, szervizelését végezhetik a szakemberek. A vasbeton pillérvázas épület 3 fő egységből áll: nagy belmagasságú, teljes hosszában daruzott, két javítóvágányos csarnok, egy szintén nagy belmagasságú középaknás esztergacsarnok és egy földszintes kiszolgálóépület.

 

Idén próbaüzem

Pár hónap múlva elkövetkezik az, amire a vásárhelyiek már na­­­gyon vártak: ősszel kezdődik a próbaüzem, valamint az év vé­­gére már a nagyvasúti vonalon is teljes, zavartalan lehet a közlekedés. A nagyvasúti részen folyamatosan dolgoznak, ezért minden esély megvan arra, hogy decemberre helyreáll, újra a megszokott lesz a Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba kö­­zötti vasúti forgalom.

Koronavírus

A koronavírus-világjárvány mindenütt komoly gondokat okoz, amelyeken az országok igyekeznek úrrá lenni. A tramtrain építési munkálatait nem zavarja, azok folytatódnak, természetesen alkalmazkodva a kialakult veszélyhelyzethez a kormány rendeleteinek betartásával. Konda Imre főmérnök a promenad.hu hírportállal kö­­zölte: 25-30 fő dolgozik otthonról, vagyis home office, ők a tervezéssel és az egyéb papírmunkával foglalkoznak, míg az építkezésen, a terepen mintegy 30 munkás, kisebb cso­­portokban. – A személyes érintkezést kerülik, kézfertőtlenítőt is kaptak, és a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy egészségesek-e a munkások – nyilatkozta a főmérnök, aki hozzátette: jelenleg nincs csúszás, tartják az ütemezés sze­­rinti határidőket.

Járművek

A Magyar Nemzet arról is beszámolt, hogy a vállalkozók nem je­­leztek anyag- vagy alkatrészhiányt, ez mostanra, a jelenlegi állapotra érvényes. A tramtrain­járművek a koronavírus által fo­kozottan érintett Spanyolországban, Sevillában készülnek, és azokhoz Olaszországból – Európában ebben a két országban a legrosszabb, a legtragikusabb a helyzet – is érkeznek alkatrészek. Ezért a járműgyártásban lehet ki­sebb csúszás.

Címkék#traimtrain

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában