2020.04.06. 13:10
Járvány alatt is épül a tramtrain – Galéria
Az új típusú koronavírus-világjárvány alatt is épül a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő villamosvasút, a tramtrain. A veszélyhelyzetben akadnak, akik otthon és akadnak, akik a terepen dolgoznak, mindkét csapat 25-30 fős. Szegeden remízt építenek, Vásárhelyen pedig ősszel startolhat a próbaüzem.
Hódmezõvásárhely 2020.04.01. Képen: tram train Fotó:Török János
Fotó: Török János
Módosította a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Homlok Építő Zrt. a Szegedet és Vásárhelyt összekötő tramtrain építési szerződését, amit az uniós közbeszerzési értesítő hirdetménye szerint végeztek el – olvasható a Magyar Nemzetben.
Remíz épül
A kivitelezési összeg nem változott, a vállalkozói díj 3,2 milliárd forint maradt. A feladat a tramtrain járműveinek takarítására és karbantartására szolgáló járműtelep, remíz építése a szegedi rendező pályaudvaron, ahol 8 szerelvény karbantartását, szervizelését végezhetik a szakemberek. A vasbeton pillérvázas épület 3 fő egységből áll: nagy belmagasságú, teljes hosszában daruzott, két javítóvágányos csarnok, egy szintén nagy belmagasságú középaknás esztergacsarnok és egy földszintes kiszolgálóépület.
Járvány alatt is épül a tramtrain. Fotók: Török János
Idén próbaüzem
Pár hónap múlva elkövetkezik az, amire a vásárhelyiek már nagyon vártak: ősszel kezdődik a próbaüzem, valamint az év végére már a nagyvasúti vonalon is teljes, zavartalan lehet a közlekedés. A nagyvasúti részen folyamatosan dolgoznak, ezért minden esély megvan arra, hogy decemberre helyreáll, újra a megszokott lesz a Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba közötti vasúti forgalom.
Koronavírus
A koronavírus-világjárvány mindenütt komoly gondokat okoz, amelyeken az országok igyekeznek úrrá lenni. A tramtrain építési munkálatait nem zavarja, azok folytatódnak, természetesen alkalmazkodva a kialakult veszélyhelyzethez a kormány rendeleteinek betartásával. Konda Imre főmérnök a promenad.hu hírportállal közölte: 25-30 fő dolgozik otthonról, vagyis home office, ők a tervezéssel és az egyéb papírmunkával foglalkoznak, míg az építkezésen, a terepen mintegy 30 munkás, kisebb csoportokban. – A személyes érintkezést kerülik, kézfertőtlenítőt is kaptak, és a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy egészségesek-e a munkások – nyilatkozta a főmérnök, aki hozzátette: jelenleg nincs csúszás, tartják az ütemezés szerinti határidőket.
Járművek
A Magyar Nemzet arról is beszámolt, hogy a vállalkozók nem jeleztek anyag- vagy alkatrészhiányt, ez mostanra, a jelenlegi állapotra érvényes. A tramtrainjárművek a koronavírus által fokozottan érintett Spanyolországban, Sevillában készülnek, és azokhoz Olaszországból – Európában ebben a két országban a legrosszabb, a legtragikusabb a helyzet – is érkeznek alkatrészek. Ezért a járműgyártásban lehet kisebb csúszás.