Új időszámítás az oktatásban

2020.04.01. 19:28

Tévelygő báránykák a Bedőben

Éjjel-nappal a diákok rendelkezésére állnak az ásotthalmi Bedő erdészeti iskola pedagógusai, így az is előfordult, hogy az egyik diák vasárnap délután írt javító dolgozatot.

Arany T. János

Ásotthalom – 2020.03.31. Digitális távoktatás és annak kihívásai, a tanárok szemszögéből. Képen: Andrésiné Ambrus Ildikó a Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium igazgatója. Fotó: Karnok Csaba (KC) – Délmagyarország (DM)

Fotó: Karnok Csaba

– Március 16-ától elkezdtük a digitális rend szerinti oktatást. Gondolom, egyetlenegy iskolának sem volt könnyű ez a gyors átállás, de folyamatosan, már előtte is próbáltunk erre készülni, hiszen a világ a digitalizáció felé halad. Nem tudom, hogy véletlen-e, de március elején szerveztem egy digitális oktatással kapcsolatos továbbképzést a pedagóguskollégáknak, amin számos olyan ismeretet sajátítottunk el, amelyeket most az új munkarendben nagyszerűen tudunk hasznosítani – mondta Andrésiné Ambrus Ildikó, az ásotthalmi Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium igazgatója.

Folyamatos a kommunikáció

A Bedőben gyorsan megtalálták azt a felületet – Microsoft Teams –, amit egységesen al- kalmaznak. Az igazgatónő szer int ez egy jó, könnyen használható platform, amin tananyagot tudnak feltölteni, YouTube-videókat, feladatokat,

teszteket, számonkéréseket tudnak megosztani. Folyamatosan tudnak kommunikálni a tanulókkal.

Andrésiné Ambrus Ildikó a Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium igazgatója. Fotó: Karnok Csaba

Voltak problémák

– Vannak és voltak problémák, de szerencsére korábban is működtek az osztály Facebook-csoportok, az osztályfőnökök azon keresztül tudják tartani a kapcsolatot. Oda jutottam, hogy én is Messengeren kommunikálok a diákokkal, mert adott esetben úgy gyorsabban utol lehet őket érni – magyarázta az intézményvezető.

– Fontos az osztályfőnökök koordináló szerepe, mert néha azért vannak tévelygő báránykák, akik megfeledkeznek a feladatok határidőre val ó teljesítéséről, és szólnak nekik. Az osztályfőnökök a Facebookcsoportokon keresztül mérték fel, hogy ki milyen módon tud hozzáférni a felülethez. Küzdelmek árán, de eljutottunk oda, hogy mindenki eléri. Ez bonyolult dolog, mert van, aki tanyán lakik, van, ahol rossz a térerő, nem tudja a netet használni napközben, csak ha egy hozzátartozó megosztja vele – sorolta Andrésiné.

Tanárok éjjel-nappal

A Bedőben ezért nem órarend szerinti órákat tartanak, hanem miután az aznapi feladatot megkapják a diákok, a

pedagógusok éjjel-nappal rendelkezésre állnak. – Erre jó példa, hogy vasárnap délután az egyik tanuló rám írt, hogy neki nagyon rosszul sikerült az erdőhasználattan dolgozata, mit tudunk tenni. Mondtam neki, azt, hogy kap egy lehetőséget, máris írhat egy javító dolgozatot, vasárnap délután megírta, és örült ő is, én is, mert mindkettőnknek az az érdeke, hogy megtanulja a tananyagot

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában