vonalkóddal gyorsabb

2020.07.06. 09:46

Már adószámot is kér a posta

A postára is érvényes, hogy az általa kiállított legkisebb összegű számláról is adatot kell szolgáltatnia a NAV-nak. Törvény kötelezi arra, hogy minden esetben elkérje a nem magánszemély ügyfél adószámát.

K. A.

Budapest 20191104 Nyomdai úton előállított Magyar Állampapír Plusz értékesítésének kezdő napja. MÁP+ posta foto:Kallus György/VG

Forrás: Illusztráció

Fotó: Kallus György

Az áfatörvény előírásai július 1-től változtak, azóta már minden belföldi adóalany részére kiállított számláról adatot kell szolgáltatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé, annak áfatartalmától függetlenül. Korábban százezer forintos volt ez a határ.

Ahhoz, hogy a Magyar Posta megfeleljen az előírásoknak, munkatársaik a szolgáltatásnyújtás, illetve termékértékesítés előtt megkérdezik minden vevőtől, hogy magánszemélyként vagy nem magánszemélyként, azaz vállalkozóként, cégként stb. kívánja igénybe venni azt. Az előbbi esetben számlát természetesen csak igény esetén állítanak ki.

– A szolgáltatást nem magánszemélyként igénybe vevő ügyfeleink részére a posta egyszerűsített számlát bocsát ki, ennek új feltétele az adószám megadása – írta minapi közleményében a társaság. Ennek hiányában – függetlenül attól, hogy a szolgáltatást igénybe vevőnek nincs adószáma, vagy nem adta azt meg – a Magyar Posta a számlát kiállítja, de kizárólag a következő megjegyzéssel: „A vevő az adószámát nem adta meg”.

Július 1-től minden postán kiállított számláról adatot kell szolgáltatni a NAV-nak.
Fotó: Karnok Csaba

– Fontos tudni, hogy a megjegyzés szerepeltetésének semmilyen hátrányos következménye nincs azon nem magánszemély ügyfeleink számára, akiknek nincs adószáma, vagy annak feltüntetése nem kötelező a számlán – hangsúlyozza közleményében a társaság. Arra azonban nem tért ki, hogy az elszámolhatóságnak feltétele-e az, hogy szerepel, vagy nem szerepel a bizonylaton az adószám, az legyen a vállalkozó vagy a könyvelőjének a gondja.

Maga az ügymenet zökkenőmentes, mi is kipróbáltuk Szegeden, a Csaba utcai postán. Számlát kértünk, a pult túlsó felén a hölgy udvariasan elkérte az adószámunkat, amit egy kisebb papírra átnyújtva adtunk oda neki. Névre szóló, kinyomtatott vonalkódot is kaptunk a számla mellé, hogy a következő szolgáltatás igénybevételénél rövidebb legyen az ügymenet.

Hasonló gyorsítást több állami cég is alkalmaz már, legutóbb e sorok írója akkor találkozott vele, amikor jó néhány év után vonattal ment Budapestre, céges ügyben. Számlát kért, s miután kicsit nehezen találta meg adatbázisában a kiadó nevét a MÁV-jegypénztáros, vonalkódot nyomtatott, hogy a következő gyorsabb legyen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában