2020.11.26. 14:12
Decembertől bármikor felbukkanhat a villamos Vásárhelyen
A Strabag december 1-jén egy villamost szállít át Szegedről Hódmezővásárhelyre, azzal végeznek három napon keresztül próbajáratot, hogy teszteljék a tramtrain infrastruktúráját. Gyalog, kerékpárral és gépjárművel is úgy kell közlekedni, hogy a pályán bármikor felbukkanhat a villamos.
Már csak a Nagyállomás előtti utolsó körforgalomban aszfaltoznak. A héten elkészül a munka ott is. Fotó: Kovács Erika
– Kipróbálják ki a sínrendszert, a pályageometriát, a váltókat, a felsővezetéket, az áramellátást, hogy amikor megérkezik az igazi tram-train Spanyolországból, addigra az esetleges gyermekbetegségekből is kigyógyíthassák a pályát – mondta Mucsi László, a tram-train projekt főtanácsadója. Hozzátette, ezt másképp nem lehet megoldani, csak éles helyzetben.
Feszültség alatt
A villamos december 1-jén tréleren érkezik Hódmezővásárhelyre, és a tram-train végállomásán, a Nagyállomáson helyezik majd sínre. Mucsi László felhívta a figyelmet, hogy a Népkert vasútállomás és a Nagyállomás között, a vasút-villamos teljes vonalszakaszán 600 voltos feszültség alá helyezték a felsővezetéki rendszert, aminek megközelítése életveszélyes és szigorúan tilos közúti űrszelvényt meghaladó rakománnyal is. Ehhez külön menetvonal-engedély beszerzése szükséges.
Elsőbbsége van
A villamos, amely dízel üzemmódban és villamos energiával is képes közlekedni, december 2-ától 4-éig rója majd a köröket a megyei jogú város tram-train pályáján.
Vásárhelyen még sohasem közlekedett villamos. Fontos tudni, hogy körforgalomban mindig elsőbbsége van. Arra kérek mindenkit, legyen óvatos, elővigyázatos
– mondta Mucsi.
A pályán a héten már csak a Nagyállomás előtti utolsó körforgalomban szükséges aszfaltozni, máshol ez a munka már elkészült. Nem lesz teljes útzár, a forgalmat a dolgozók irányítják. Végzik közben a kertészeti munkákat, készülnek a peronokon az esőbeállók, de ezek a további feladatok már kevésbé zavarják a forgalmat.
Szentesen szerelik
Az első tram-train szerelvény várhatóan december közepén érkezik Magyarországra, és majd Szentesen szerelik össze. A tervek szerint január második felében már az igazi tramtrain, a Vásárhely 1-es közlekedik a kötöttpályán, egyelőre természetesen még utasok nélkül.