2021.02.27. 09:37
Így indult három év után a vonatközlekedés Hódmezővásárhely és Szeged között
Örültek az utasok, hogy végre három év után újra járnak a vonatok Hódmezővásárhely és Szeged között. Annak azonban már kevésbé, hogy az első néhány vonat műszaki hiba miatt késett.
20200318 Szeged Koronavírus járvány miatt kiürült a szegedi vasútállomás ( nagyállomás ). Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Fotó: Frank Yvette
Hódmezővásárhely és Szeged között 2018 áprilisában állt le a vonatforgalom a tram-train beruházáshoz kapcsolódó fejlesztés miatt. Három év után, február 20-án újraindulhatott a vonatforgalom. Az utasok ennek nagyon örültek, hiszen megszűnt az átszállás, a vonatpótló buszozás, ismét megszakítás nélküli utazásuk lehetett.
A vasúti forgalom újraindulásának első napjaiban azonban volt némi fennakadás. Az utasok arról számoltak be, hogy 10-20 perccel meghosszabbodott néhány vonat menetideje, mert meghibásodott az új biztosítóberendezés. A panasszal megkerestük a MÁV sajtószolgálatát.
– A forgalom zavartalanul, nagyobb fennakadás nélkül indult újra a Szeged–Hódmezővásárhely vonalon. Hétfőtől szerdáig a menetrendben szereplő 244 vonat mindegyike közlekedett, szinte kivétel nélkül pontosan. Az első napokban 3–5 vonat menetideje hosszabbodott meg a biztosítóberendezés átmeneti műszaki hibája és egyéb körülmények miatt. A szakemberek a műszaki hibát javították, a továbbiakban az már nem okoz késést – válaszolták megkeresésünkre.
Mint korábban megírtuk, a nagyvasúti vonal 22 kilométeres szakaszán a pályaépítési munkák tavaly fejeződtek be. Azóta is folyamatosak voltak a pálya és az ideiglenes létesítmények karbantartási munkái, valamint az ágyazat-, a padka és rézsűrendezés.
A tervezett menetrend biztosításáért két helyen – Szeged-Rókus elágazás–Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás–Kopáncs állomás között – második vágányok épültek. A beruházás egyik elemeként részlegesen felújították és megerősítették az algyői vasúti hidat.
A nagyvasúti szakaszon a szakemberek kiépítették a Domino55 típusú biztosítóberendezési rendszert is.
A beruházás révén a pályát a vasúti szerelvények és majd a tram-train is maximum 100 kilométer/óra sebességgel használhatják.
Hétfőtől szerdáig a menetrendben szereplő 244 vonat mindegyike közlekedett, szinte kivétel nélkül pontosan.