Gyorsan kiküszöbölték a hibát

2021.02.27. 09:37

Így indult három év után a vonatközlekedés Hódmezővásárhely és Szeged között

Örültek az utasok, hogy végre három év után újra járnak a vonatok Hódmezővásárhely és Szeged között. Annak azonban már kevésbé, hogy az első néhány vonat műszaki hiba miatt késett.

Kovács Erika

20200318 Szeged Koronavírus járvány miatt kiürült a szegedi vasútállomás ( nagyállomás ). Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország

Fotó: Frank Yvette

Hódmezővásárhely és Szeged között 2018 áprilisában állt le a vonatforgalom a tram-train beruházáshoz kapcsolódó fejlesztés miatt. Három év után, február 20-án újraindulhatott a vonatforgalom. Az utasok ennek nagyon örültek, hiszen megszűnt az át­szállás, a vonatpótló buszozás, ismét megszakítás nélküli utazásuk lehetett.

A vasúti forgalom újraindulásának első napjaiban azonban volt némi fennakadás. Az utasok arról számoltak be, hogy 10-20 perccel meghosszabbodott néhány vonat menetideje, mert meghibásodott az új biztosítóberendezés. A panasszal megkerestük a MÁV sajtószolgálatát.

Csak az első napon késett néhány vonat, már nincs ilyen gond. Fotó: Frank Yvette

– A forgalom zavartalanul, nagyobb fennakadás nélkül in­­dult újra a Szeged–Hódmezővásárhely vonalon. Hétfőtől szerdáig a menetrendben szereplő 244 vonat mindegyike közlekedett, szinte kivétel nél­­kül pontosan. Az első na­pokban 3–5 vonat menetideje hosszabbodott meg a biztosítóberendezés átmeneti műszaki hibája és egyéb körülmények miatt. A szakemberek a műszaki hibát javították, a to­vábbiakban az már nem okoz késést – válaszolták megkeresésünkre.

Mint korábban megírtuk, a nagyvasúti vonal 22 ki­­lométeres szakaszán a pályaépítési munkák tavaly fejeződtek be. Azóta is folyamatosak voltak a pálya és az ideiglenes létesítmények karbantartási munkái, valamint az ágyazat-, a padka és rézsűrendezés.

A tervezett menetrend biztosításáért két helyen – Szeged-Rókus elágazás–Baktó el­­ágazás, valamint Sártó el­­ágazás–Kopáncs állomás kö­­zött – második vágányok épültek. A beruházás egyik elemeként részlegesen felújították és megerősítették az algyői vasúti hidat.

A nagyvasúti szakaszon a szakemberek kiépítették a Do­­mino55 típusú biztosítóberendezési rendszert is.

A beruházás révén a pályát a vasúti szerelvények és majd a tram-train is maximum 100 kilométer/óra sebességgel használhatják.

Hétfőtől szerdáig a menetrendben szereplő 244 vonat mindegyike közlekedett, szinte kivétel nélkül pontosan.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában