2021.04.23. 11:30
Van, akit már kétszer elütöttek a veszélyes kereszteződésben
Nagyon veszélyes Petőfitelepen a Csap és a Gábor Áron utca kereszteződése. Komolyabb baleset kizárólag azért nem történt eddig, mert a környékbeliek, az ott lakók ismerik a csomópontot, és óvatosan közelítik meg. Körforgalom kialakításához négy házat kellene elbontani, de egy lámpa kihelyezése talán biztonságosabbá tehetné a közlekedést.
A Csap és a Gábor Áron utca kereszteződése Petőfitelepen. Fotó: Török János
Fotó: Török János
Szegeden busszal és gyalog járva-kelve Petőfitelepre is többször eljutottam, és felfigyeltem a Csap és a Gábor Áron utcák kereszteződésére. Nagyon veszélyes. Mindkét utcán nagy a forgalom, nem csak autók, motorok és biciklik közlekednek, de buszok is, a 20-as, a 21-es és a 24-es, pár napja sűrített járatokkal.
Szűk a hely, a Szeged felé tartó autóbuszok – érkezzenek a Fő tér, vagy Új-Petőfitelep felől – csak úgy tudnak bekanyarodni, ha a zebrához túl közel álló autókkal több métert tolatnak a sofőrök. Ez akkor még egyszerű művelet, ha egy járműnek kell feladnia pozícióját, de előfordul, hogy hárman-négyen állnak egymás mögött. Ráadásul a Gábor Áron utca a sörözőtől legalább fél sávval keskenyebb, mint a Szeged felé tartó aszfaltcsíkrész.
– Nagyon keskeny, a nagy forgalom miatt repedeznek a házfalak, még kamionok és teherautók is rendszeresen járnak itt, pedig a Gábor Áron utcát nem arra találták ki.
A burkolatot is rongálják ezek a hatalmas kocsik, ráférne a felújítás – mondta egy neve elhallgatását kérő nő. Megemlítette még, szinte halálfélelme van, amikor Szeged felé haladva kihajt a kereszteződésből. Találkoztunk egy férfival, aki azt mondta, már kétszer elütötték a csomópontban.
– A helyiek jól ismerik, elővigyázatosan közelítik meg és előzékenyek a buszokkal. Idegenekkel előfordul, hogy „csapdába esnek”, és a zebrától tolathatnak, hogy elférjen a autóbusz – kezdte mondandóját a Gábor Árontól két utcával arrébb lakó Kovács András, lapunk autós rovatának, a Négy keréknek a szerkesztője. Azzal folytatta: a kereszteződés állandó téma az itt élőknél, de éppen a helyszűke miatt a megoldási variációk is korlátozottak. Körforgalom kialakításához a négy sarkon két magánházat, a már említett sörözőt és a nemzeti dohánybolt épületét kellene elbontani.
Talán a lámpás csomópont növelhetné a biztonságot.
– Sokat javult a helyzet, mikor megtiltották a dohánybolt előtti várakozást, és az üzlet saját parkolót alakított ki udvarában vásárlóinak. Így a korábbi kis parkolóöbölbe a buszok „bedughatják” az orrukat, így sokkal jobban elférnek kanyarodáskor – mondta el tapasztalatát Kovács András.