2021.06.16. 16:49
Csillagászattól irodalomig sikeresek a bethlenesek
Reál és humán tantárgyakhoz köthető versenyeken egyaránt kiemelkedően szerepeltek a vásárhelyi Bethlen-gimnázium tanulói a most zárult rendhagyó tanévben.
20210427 Hódmezővásárhely Bethlen Gábor Református Gimnázium épülete. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM) City magazin
Fotó: Karnok Csaba
A tudományos teljesítmények mögötti munkáról, a jövőt tudatosan építő diákokról, az online oktatás nehézségei helyett kiaknázott lehetőségekről, szemléletváltásról fogalmazta meg gondolatait lapunknak a vásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnáziumot öt éve igazgató Hódiné Földesi Sára.
– Elemzések után a digitálisan is jól működő megoldásokká formáltuk a tavaly tavaszi online tanrend tapasztalatait. A mai technika számos csatornát kínált a kapcsolattartásra, bár az emberi érzések, a személyes kontaktus értéke nem változott. Igyekeztünk a pozitívumokra koncentrálni. A célratörő, a jövőjüket tudatosan építő diákoknál például akár kedvező is lehetett, hogy saját időbeosztással tanulhattak. A még kevésbé tudatos tanulóknál éreztük inkább a diáktársak hiányát, illetve az igényt, hogy tanárok személyes irányítása mellett dolgozhassanak az iskolában. Nem titok, voltak motivációs hullámvölgyek a diákoknál, de míg a szaktanárok a tananyagra koncentráltak, a pedagógusok közül sokan az érzelmi oldalt próbálták egyensúlyban tartani – hangsúlyozta Hódiné Földesi Sára.
A végzősök közül idén száztizenöten írtak emelt szintű érettségit, több tantárgyból kilencven százalék feletti eredménnyel.
Született százszázalékos fizika-, kimagasló matematika- és informatikadolgozat is. Magyar nyelv és irodalomból szintén kaptak kilencven százalék felettit, amit csupán sokat olvasott, önálló gondolati és összehasonlító elemzésre képes diákok érnek el az igazgatónő szerint. Arra a kérdésre, hogy az online rendezésű versenyek nem vették-e el a lelkes tanulók kedvét, úgy fogalmazott: újfajta szemléletmódot kellett kialakítani, ami a felsőoktatásban és a későbbi munkavállaláshoz is használható kompetenciákat fejlesztett.
– A jelenléti oktatással ismét hívhatunk majd vendégeket iskolánkba, ellátogathatunk például a biológiai kutatóintézetbe, egyetemekre, a gumigyárba vagy a paksi atomerőműbe. A diákok többsége nem ismeri pontosan, hogy egy-egy foglalkozás milyen mindennapi munkát jelent. Holott fontos, hogy a diákok többet lássanak a világból, mint az iskola és a tudástartalom. Szélesebb látókörrel biztonságosabban mozoghatnak majd a jövőben.