2021.07.06. 11:55
Zajos mozdonyok járnak Szeged–Vásárhely között
Amennyiben lehetőség van rá, halkabb motorvonatokat indítanak hajnalban – tudtuk meg a MÁV Kommunikációs Igazgatóságától. Egy olvasói panasszal kerestük meg a vasúttársaságot: a szegedi nagyállomás környékén nem tudnak pihenni, mióta újraindult a közlekedés Vásárhelyre.
20210623 Szeged Hangos dízelmozdonyokat járatnak Szeged és Vásárhely között. Nem tudnak pihenni a Topolya soron a zajtól. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Fotó: Frank Yvette
Szegeden, a Topolya soron lakó idős olvasónk, Rajnai Jánosné jelentkezett lapunknál a panasszal: mióta újra elindult a vonatközlekedés Szeged és Hódmezővásárhely között, nem tudnak nyugodtan aludni. Elmondása szerint a nagyállomáson már hajnalban beindítják a régi hangos és környezetszennyező dízelmozdonyokat, és járatják indulásig.
Az utolsó este fél 11 előtt megy el nagy zajjal. Olvasónk ennyire hangos zajt sosem tapasztalt, mielőtt a vonatközlekedést a tram-train építése miatt leállították a két város között. Úgy tudja nem hivatalos forrásból, hogy az újraindítás óta régi mozdonyokat közlekedtetnek, korábban újabb típusok jártak ezen a vonalon. A környékbeliek azt szeretnék, ha halkabb és kevésbé környezetszennyező mozdonyok járnának megint.
Arról érdeklődtünk a MÁV-nál, hogy valóban ez okozza-e a megnövekedett zajt, és ha igen, tervezik-e a helyzet megoldását. Először három hete tettük fel a kérdést a vasúttársaság sajtóosztályának, de nem kaptunk rá választ.
Olvasónk hétfőn elmondta, a helyzet mintha kicsit javult volna a legutóbbi panasza óta, de még mindig sokszor jár nagy zajjal a közlekedés az említett vonalon.
Újabb érdeklődésünkre válasz is érkezett.
A Magyar Államvasutak Kommunikációs Igazgatóságától megtudtuk, hogy időközben a szegedi állomáson megvizsgálták és módosították a dízelmozdonyok közlekedését. A kevesebb zajterhelés érdekében, amennyiben a hangosabb dízelmozdonnyal közlekednek a hajnali, kora reggeli, illetve késő esti vonatok, azt csak közvetlenül a vonat indulása előtt kapcsolják a szerelvényhez.
A technikai időt a vonat indulásához azonban szükséges biztosítani, így teljes mértékben nem zárható ki az esetleges zajhatás. Igyekeznek minimális időre csökkenteni az ilyen dízelmozdonyok szegedi állomáson való tartózkodását. Ugyanakkor – amennyiben lehetőség van rá – a hajnali vonatokat a csendesebb, Uzsgyi néven ismert orosz motorvonatokból állítják ki, ezzel is biztosítva a környéken lakók nyugalmát.