Aktuális

2021.07.06. 11:55

Zajos mozdonyok járnak Szeged–Vásárhely között

Amennyiben lehetőség van rá, halkabb motorvonatokat indítanak hajnalban – tudtuk meg a MÁV Kommunikációs Igazgatóságától. Egy olvasói panasszal kerestük meg a vasúttársaságot: a szegedi nagyállomás környékén nem tudnak pihenni, mióta újraindult a közlekedés Vásárhelyre.

Farkas Judit

20210623 Szeged Hangos dízelmozdonyokat járatnak Szeged és Vásárhely között. Nem tudnak pihenni a Topolya soron a zajtól. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország

Fotó: Frank Yvette

Szegeden, a Topolya soron lakó idős olvasónk, Rajnai Jánosné jelentkezett lapunknál a pa­nasszal: mióta újra elindult a vonatközlekedés Szeged és Hódmezővásárhely között, nem tudnak nyugodtan aludni. Elmondása szerint a nagyállomáson már hajnalban beindítják a régi hangos és környezetszennyező dízelmozdonyokat, és járatják indulásig.

Az utolsó este fél 11 előtt megy el nagy zajjal. Olvasónk ennyire hangos zajt sosem tapasztalt, mi­­előtt a vonatközlekedést a tram-train építése miatt leállították a két város között. Úgy tudja nem hivatalos forrásból, hogy az újraindítás óta régi mozdonyokat közlekedtetnek, korábban újabb típusok jártak ezen a vonalon. A környékbeliek azt szeretnék, ha halkabb és kevésbé környezetszennyező mozdonyok járnának megint.

Olvasónk és szomszédsága sem tud pihenni a dízelmozdonyok zajától. Fotó: Frank Yvette

Arról érdeklődtünk a MÁV-nál, hogy valóban ez okozza-e a megnövekedett zajt, és ha igen, tervezik-e a helyzet megoldását. Először három hete tettük fel a kérdést a vasúttársaság sajtóosztályának, de nem kaptunk rá választ.

Olvasónk hétfőn elmondta, a helyzet mintha kicsit javult volna a legutóbbi panasza óta, de még mindig sokszor jár nagy zajjal a közlekedés az említett vonalon.

Újabb érdeklődésünkre válasz is érkezett.

A Magyar Államvasutak Kom­­munikációs Igazgatóságá­tól megtudtuk, hogy időközben a szegedi állomáson megvizsgálták és módosították a dízelmozdonyok közlekedését. A kevesebb zajterhelés érdekében, amennyiben a hangosabb dízelmozdonnyal közlekednek a hajnali, kora reggeli, illetve késő esti vonatok, azt csak közvetlenül a vonat indulása előtt kapcsolják a szerelvényhez.

A technikai időt a vonat indulásához azonban szükséges biztosítani, így teljes mértékben nem zárható ki az esetleges zajhatás. Igyekeznek minimális időre csökkenteni az ilyen dízelmozdonyok szegedi állomáson való tartózkodását. Ugyanakkor – amennyiben lehetőség van rá – a hajnali vonatokat a csendesebb, Uzsgyi néven ismert orosz motorvonatokból állítják ki, ezzel is biztosítva a környéken lakók nyugalmát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában