Tramtrain

2021.10.08. 12:10

Főmérnök: Nem késik a tram-train indulása

Nem okoz késedelmet a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése sem a tramtrain szerelvények tesztüzemében, sem az év végére tervezett elindításában – mondta a Délmagyarországnak Kanda Imre, a tramtrain beruházás főmérnöke.

delmagyar.hu

20210929 Hódmezővásárhely Tramtrain vasútvillamos tesztjárata Hódmezővásárhely utcáin közlekedik. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország

Fotó: Frank Yvette

A szakember közölte: a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének megfelelő kapacitásbiztosítása a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) hatásköre, arra a beruházói feladatokat ellátó NIF Zrt-nek és a beruházást ellenőrző, támogató mérnökszervezetnek rálátása, vagy beavatkozási lehetősége nincs. Ugyanakkor a tramtrain műszaki paramétereinek megismerése után a mérnökszervezet felhívta arra a figyelmet, hogy ezen járművek energiaigénye jóval nagyobb, mint a szegedi villamosoké.

Kanda Imre kiemelte, a beruházó, az SZKT és valamennyi projektszereplő között jó az együttműködés. Ez garanciát jelent arra, hogy a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése gyorsan és zökkenőmentesen megvalósuljon. A tramtrain-szerelvények jelenleg is tartampróbafutásokat végeznek Szegeden, Hódmezővásárhelyen és a két település között. A szegedi hálózat fejlesztésére elsősorban akkor lesz szükség, amikor már több szerelvény közlekedik, így a terhelés is nagyobb lesz, jelenlegi tesztüzemet nem befolyásolja.

– A járművek a vasúthatóság által előírt 50 ezer kilométeres tesztüzemnek lassan már a felénél járnak, több mint 20 ezer kilométert tettek meg problémamentesen. A közlekedési rendszer indulását elsősorban ezen próbafutások sikeressége befolyásolja, csak akkor kezdődhet el a korlátozott szolgáltatási szintű forgalom keretében a személyszállítás, ha a szigorú és hosszú tesztüzem megnyugtatóan lezárul – foglalta össze Kanda Imre, hozzátéve, a szegedi villamosvasúti hálózat energia alrendszerének folyó fejlesztése a városnak is kedvező, hiszen emelkedik az üzembiztonság a vonalon.

- Amennyiben a tartampróbák a jelenlegi ütemnek megfelelően haladnak, akkor az adventi időszakban már a tramtrainnel tudnak közlekedni a szegedi és a vásárhelyi polgárok – mondta el a főmérnök.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában