2021.10.13. 16:00
Táblákkal a száguldozó külföldi sofőrök ellen
A maroslelei Rákóczi utcában 40-es táblákkal próbálták visszafogni a száguldást. A helyiek szerint kevés sikerrel, ugyanis a külföldi sofőrök továbbra sem lassítanak.
Forrás: Maroslelei önkormányzat
Kis híján tragikus baleset igazolta nemrégiben, hogy csakugyan veszélyes Maroslelén a Rákóczi utca. Egy kerékpárost elgázolt egy külföldi rendszámú furgon, és csak a szerencsének köszönhető, hogy az illető megúszta az ütközést könnyebb sérülésekkel. Ahogyan lapunkban több alkalommal megírtuk, az út a helyiek visszatérő panaszai szerint rendkívül forgalmas, az autók pedig nagy sebességgel közlekednek. Volt, aki ezért adta el itteni házát, persze áron alul.
A kocsi azért sok ebben az utcában, mert a kiszombori határátkelőtől az M43-asra vivő leggyorsabb út ezen keresztül vezet át. Az útvonal teljes hossza a határtól a maroslelei csatlakozásig bő 18 kilométer. Zomboron lakott területet nem érint, a két falu közti Makón viszont igen, a Szegedi utca egy rövid részét, teljes hosszában a Kölcsey és az Ardics, illetve a Zrínyi utca egy kis szakaszát.
Itt már évekkel ezelőtt is szerették volna a lakók, ha a hatóságok tesznek valamit a nagy átmenő forgalom ellen, ahogy a lelei szakaszon szintén.
Drimba Tibor polgármester most arról tájékoztatta lapunkat, hogy az út kezelője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kihelyezett két 40 kilométer per órás sebességkorlátozó táblát a Rákóczi és a Petőfi utca sarkához. A falu első embere a lakosok észrevételeit tolmácsolva azt mondta, az intézkedés sajnos nem éri el a célját, a külföldi sofőrök ugyanúgy száguldanak, mint eddig. A korlátozás betartatásához gyakori rendőri jelenlétre, sebességmérésre lenne szükség, az azonban könnyen belátható, hogy a hatóság kapacitásai végesek.
Emlékezetes, korábban felmerült, hogy épüljön az úttestre a forgalmat lassító járdasziget, illetve létesüljön gyalogátkelő, vagy helyezzenek ki napelemes sebességmérő berendezést.
Az első javaslatról az derült ki, hogy ahhoz az úttest túl szűk, a továbbiakról pedig az, hogy nagyon költségesek lennének. További lehetőség volna az állandó sebességmérő pont telepítése, illetve a súlykorlátozás. Utóbbi azért is jó lenne, mert az aszfalt a terheléstől már kezd tönkremenni.
Megkérdeztük a Magyar Közutat, van-e a tarsolyukban egyéb megoldási ötlet. Amint választ kapunk, visszatérünk a témára.