Itt vannak a lehetséges megoldások

2021.12.21. 07:49

Fizetési nehézségek esetén könnyítéseket kell kidolgozniuk a bankoknak

A jegy­­bank elvárja a pénzügyi in­tézményektől, hogy a törleszté­­si moratóriumból kikerült vagy abban részt nem vevő ügyfelek esetleges fizetési nehézségeinek kezelésére dolgozzanak ki könnyítő megoldásokat.

Munkatársunktól

Bankautomata. A pénzintézetnek segítenie kell az ügyfeleit. Illusztráció: Ádám János/MW

Fotó: Ádám János

Vezetői körlevelében a Magyar Nemzeti Bank (MNB) arra hívta fel a figyelmet, hogy az ügyfeleknek közérthető tájékoztatást kell nyújtani a rendelkezésükre álló lehetőségekről. 

– Amennyiben egy pénzin­tézet monitoringrendszere tör­lesztési problémát azonosít va­lamelyik ügyfelénél, akkor azt közvetlenül javasolt megkeresni a fizetési terheket csillapító megoldások felajánlásával – hangsúlyozta a jegybank. Az ilyen esz­­közök alkalmazása a pénzintézetnek is érdeke, hiszen azt a célt is szolgálja, hogy a kihelyezés nagyobb valószínűséggel térüljön meg. 

Az MNB a lehetséges megoldásokat is felsorolta, amelyek közül az egyik rövid távú az, ha az adós csökkentett részletet vagy csak kamatot fizet a törlesztés egyidejű átstrukturálásával. Hosszabb távú megoldás lehet, ha a pénzintézet meghosszabbítja a futamidőt, kamatot csökkent vagy egyéb árazási ked­­vezményt nyújt. A bank lehetőséget biztosíthat az ügyfélnek a fedezet értékesítésére, egyesek kiengedésére, cseréjére is. Szóba jöhet új adósságrendezést szolgáló hitel felajánlása is, új feltételekkel, például adóstárs bevonásával vagy a régi feltételek egy részének megszüntetésével. 

 

Bankautomata. A pénzintézetnek segítenie kell az ügyfeleit. 

Illusztráció: Ádám János/MW

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában