2024.02.01. 07:00
A legjobbak közt a szegedi erdészeti iskola
Az Alföldi ASzC Kiss Ferenc Erdészeti Technikum egyedüliként jutott be az agrárszakképzést folytató iskolák közül a középső, keleti országrészből a Technikumi Rangsor TOP 100-as listájára. A 83. helyen végzett iskola igazgatója, Máhig József rendkívül büszke az eredményre.
Az Alföldi ASzC Kiss Ferenc Erdészeti Technikum egyedüliként jutott be az agrárszakképzést folytató iskolák közül a középső, keleti országrészből a Technikumi Rangsor TOP 100-as listájára. Máhig József intézményvezető osztálya, a 12.b diákjai között. Fotó: Gémes Sándor
Mint megírtuk, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal adatai alapján összeállították a 2024-es technikumi rangsort. Ebben hat mutatót vettek figyelembe: a szakképző intézménybe beiratkozó tanulók előző tanév végi tanulmányi eredményét, a kilencedik évfolyam megkezdésekor megírt bemeneti szakképzési kompetenciamérésen elért eredményt, az évfolyamot sikeresen teljesítők arányát, a technikum tanulóinak érettségi vizsgaeredményét, az intézmény teljes munkaidős oktatóinak az oktatói összlétszámukhoz viszonyított arányát, valamint az intézmény digitális eszközellátottságát.
Az Alföldi ASzC Kiss Ferenc Erdészeti Technikum egyedüliként jutott be az agrár szakképzést folytató iskolák közül a középső, keleti országrészből a technikumi rangsor TOP 100-as listájára. Ez azért is szép eredmény, mert az intézmény tavaly még nem szerepelt a listán. A 83. helyen végzett iskola igazgatója, Máhig József büszke az eredményre. Mint mondta, körülbelül 400 technikum van Magyarországon, ezek közül kerültek be az első százba. Az eredményről elmondta, mint az a felmérésből kiderült, fontos, hogy jó tanulók jelentkeznek hozzájuk, ami alapjában meghatározza az iskola a lehetőségeit.
– A 9. évfolyam megkezdésekor megírt bemeneti kompetencia még általános iskolák eredménye. Az évfolyamot sikeresen teljesítők aránya már a mi érdemünk, az én kollégáim érdeme. Az érettségi vizsga szintén. A teljes munkaidős oktatóknak az oktatói összlétszámhoz viszonyított aránya pedig a hatékonyságot mutatja meg. Az intézmény digitális eszközellátottsága is része az eredménynek. Ebben az elmúlt években komoly előrelépések történtek. Új szakot indítottunk, a földmérő, földügyi és térinformatikai technikus képzést – magyarázta.
Annak érdekében, hogy ezt az eredményt ne csak megőrizzék, hanem javítani is tudjanak rajta, a beiskolázási mutatókat szeretnék javítani a jövőben. Máhig József kijelentette, ennek érdekében a világ végére is elmennek.
– Tanítványaink visszamennek azokba az iskolákba, ahol végeztek. Ha egy iskolaigazgató kér bennünket, természetesen megyünk és tájékoztatjuk a képzéseinkről. Ha van olyan gyerek, aki az erdészeti iskolába akar jönni, de meg kell győzni arról, hogy itt a helye, elmegyünk és meggyőzzük – tette hozzá.