2021.10.12. 17:30
Csoda történik ég és föld között
Telt házzal fut premierje óta A padlás musical a Szegedi Nemzeti Színházban. A Kölyök szerepét alakító Fekete Lindával karaktere kihívásairól és a harminc éve töretlen népszerűséggel futó mese sikerének titkáról beszélgettünk.
20210930 Szeged Fekete Linda A padlás című darab kölyök szereplője. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Fotó: Frank Yvette
Presser Gábor és Sztevanovity Dusán 1986 nyarán írta meg A padlás című musicalt. A darabot azóta töretlen sikerrel, folyamatosan műsorára tűzi a Vígszínház, de Rádiós, Süni, Mamóka és a négy Révészre váró szellem története megelevenedett már hazánk valamennyi teátrumának színpadán. A Szegedi Nemzeti Színházban Méhes László álmodta újra a varázslatos mesét. Az előadás bemutatóját szeptember 24-én tartották, azóta telt házzal fut a produkció.
Őszinteség és naivitás
A Kölyök szerepében az egyik szereposztásban vendégművészként Fekete Lindát láthatja a közönség, aki először játszik a Szegedi Nemzeti Színházban. Elmondta, felettébb közel érzi magához karakterét.
– Már játszottam e szerepet a szombathelyi Weöres Sándor Színházban, ahol nyolc évig voltam társulati tag. A szegedi csapattal csodás dolgozni, nagyon befogadóak és jó fejek. A Kölyök pedig egyszerűen én vagyok. 530 éves szellem, mégis végtelenül naiv abban az értelemben, hogy fáradhatatlan lelkesedéssel tud rácsodálkozni a dolgokra, mindig őszinte, optimista, és töretlen hit jellemzi. Ő az, aki soha nem adja fel, jöjjön bármilyen nehézség, reménytelve buzdítja a többieket. A mese szerint hiába végezték ki hajdanán, mert kimondta az igazat a királyról, ennek ellenére mindig bízik a jóságban – fejtette ki.
Technikai kihívás
Fekete Linda azt is elárulta, a jellembeli hasonlóság ellenére minden előadás komoly kihívást tartogat számára.
– A beszédhangom alapvetően mély, és a szereplőválogatáson méregettek is, hogy hogyan fogom kiénekelni a Kölyök operaáriákat idéző trillázásait. Ugyanis a szerep nemcsak lélekben, hanem technikailag is hatalmas mélységeket és magasságokat érint. A szállásomon különböző tompítókat használok, például párnát, miközben beizzítom a hangszalagjaimat, ami elég hangos folyamat. Erre főképp a korai előadások előtt van szükség – mesélte nevetve.
Mese és valóság
A mese négy elfeledett, bolyongó szellem történetét dolgozza fel. Egy padláson találnak menedéket, ahol egy zseni Rádiós „ég és föld között” bütyköli szuperintelligens számítógépét, mely különleges, éteri üzenetek fogadására és küldésére is alkalmasnak bizonyul. A Herceg, a Törpe, a Kölyök és néma hóhéra, Meglökő a Révész érkezését várja, hogy hajóján elvigye őket az emlékek és az „örökre szépek” földjére.
– Minden korosztályhoz szól, és mindenkinek mást jelent. Mese és valóság egyben. Mindenki elvesztett már valakit, vagy majd el fog, és mindenkinek idővel szembe kell néznie a saját halandóságával is. A padlás arra ad választ, hogy hova megy a lélek, miután meghal a test. Nincs szerintem olyan ember, akit ne érintene mélyen e musical, hiszen mindenki úton van a végállomás felé – osztotta meg a darab évtizedes sikeréhez fűződő gondolatait a színésznő.