Naponta 18 ezer járműtől tehermentesül Vásárhely az északi elkerülővel

Kezdődik a 38 milliárd forintos költségvetésű északi elkerülő út építése Vásárhelynél, és előkészítik a keleti elkerülőt. 2018 második negyedévére teljes lesz a körgyűrű, naponta 18 ezer járműtől tehermentesíti a belvárost.

Imre Péter

Országos program


Az elmúlt évek legnagyobb útépítési programja indul Magyarországon – mondta Lázár János szombaton. 2021-ig a kormány 2500 milliárd forintból 900 kilométernyi autópályát és autóutat épít. A cél az, hogy minden országhatárhoz autópálya vezessen, valamint hogy az összes megyei jogú várost bekössék a rendszerbe. Az útépítési program költségének felét az Európai Unió, másik felét az állam állja. 2018 után Szeged és Debrecen között négysávos autópályát alakítanak ki.

38,1 milliárd forintból valósul meg Hódmezővásárhely egyik legnagyobb beruházása: kezdődik a 13,4 kilométeres északi elkerülő út építése. Erről pénteken jelent meg kormányhatározat – jelentette be a szombati sajtótájékoztatón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő és Almási István polgármester. Lázár emlékeztetett, a rendszerváltás óta ez a település legnagyobb beruházása, a pénzt az Unió és a kormány közösen biztosítja.


Az utat kétszer egysávossá építik, amely igény szerint, a műszaki kialakításnak köszönhetően, kétszer kétsávossá is bővíthető. A közbeszerzési eljárás lezárult, hamarosan kezdődik a kivitelezés. A munkálatok 2018 közepére, második negyedévére érnek véget. Ezzel párhuzamosan épül a keleti elkerülő, amely a 47-es főútról a Hód-Mezőgazda Zrt.-től a Csomorkányi úton át az Erzsébeti úthoz vezet. A 3,2 kilométernyi út teherbírása 11,5 tonna. Az 1,8 milliárd forintos beruházás 2017 első hónapjaiban kezdődik, és 2018-ban ér véget. A teljes körgyűrű megvalósulása – északi, keleti, déli – nagy átmenő forgalomtól, naponta közel 18 ezer járműtől tehermentesíti majd Vásárhely belvárosát, amivel a levegő minősége is jelentősen javul. Almási István polgármester azt mondta: a város régi álma valósul meg ezzel.

 

Bedugult. Ha elkészül az északi elkerülő út, megszűnhetnek az ilyen idegőrlő jelenetek Vásárhelyen.

Bedugult. Ha elkészül az északi elkerülő út, megszűnhetnek az ilyen idegőrlő jelenetek Vásárhelyen.


Az északi elkerülő útvonala az Atevnél ágazik ki a 47. számú főútból, a Rárósi utat szintben keresztezi, a 45. számú főútnál külön szintű csomópontot, felüljárót alakítanak ki, a mártélyi útnál körforgalmat építenek, majd a régi tiszai útnál gyalogos és kerékpáros aluljáró létesül. Továbbhaladva: a Bodzási utat dél–nyugati irányban keresztezi az elkerülő, ott körforgalmat alakítanak ki, majd a 47-es főút felett Kopáncsnál külön szintű körforgalom lesz, és az csatlakozik a főúthoz a 204+953-as kilométerszelvénynél.


A tervezett hidaknál a cölöpök helyszíni statikus próbaterhelésének elvégzését a NIF Zrt. megkezdte. A próbacölöpözés ebben a hónapban lezárul Kopáncsnál, a mártélyi vasúti kereszteződésnél és a szentesi úti tervezett csomópontnál. A megelőző régészeti feltárások a kivitelezéssel együtt történnek, ahová magas töltéseket terveztek, ez a munka már elkezdődött.


Lázár János újságírói kérdésre közölte: a kiszombori elkerülő előkészítése folyamatban van, valamint jövőre újul meg a Maroslele és Makó közötti útszakasz is.


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!