Tehervonat fúj ébresztőt hajnalban: válaszolt a MÁV

Közel két órát várakozik egy tehervonat hajnalban a mindszenti vasútállomáson. A dízelmozdonyt nem állítják le, a hangjától a környéken nem tudnak aludni. A vonat sódert szállít a vásárhelyi északi elkerülő út építéséhez.

Antal Sándor

– December elejétől egy tehervonat ébreszt minket minden hajnalban. Fél 5 körül érkezik, majd negyed 7-kor egy rövid dudálás után távozik az állomásról – panaszolta lapunknak [namelink name="Hevesi Zoltán"]. A mindszenti férfi a Jókai utcában lakik. Háza néhány méterre áll a sínektől, így szinte az ablaka alatt áll meg a dízelmozdony, amit a kétórás várakozás ideje alatt nem állítanak le.


Tegnap hajnalban megnéztük. Valóban a mindszenti állomáson találtuk a 32 vagonból álló szerelvényt. A mozdonynak tényleg mindvégig járt a motorja. Úgy tudjuk, azért, mert különben nem tudna ekkora szállítmánnyal elindulni.

 

Marika néni ötven éve él a Jókai utcában. Ő is felébred a tehervonat érkezésére. Fotó: Antal Sándor

Marika néni ötven éve él a Jókai utcában. Ő is felébred a tehervonat érkezésére. Fotó: Antal Sándor

Sódert szállít a 47-es elkerülő építéséhez, ami két hete kezdődött el. Az ünnepekre leáll, de januártól újra hajnali ébresztőt fúj majd a vonat – várhatóan másfél éven keresztül – az útépítés végéig.


– Iszonyatos hangja van. Az ágy beleremeg. Most tél van, csukva az ablak, így is hangos. Mi lesz nyáron? – tette fel a kérdést Zoltán. A MÁV-nál érdeklődtek, és szintén azt az információt kapták, hogy az északi elkerülőhöz viszik az alapanyagot. – Örülünk az elkerülőnek, mert valóban jó lesz. Csak azt nem értjük, miért itt vesztegel a szerelvény, miért nem találtak egy olyan helyet, ahol távolabb laknak a sínektől? – firtatta a férfi.


Azt mondja, amikor a sínek mellé költöztek, tudták, hogy mire számíthatnak. A személyvonatokat már észre sem veszik, de ez most egy új és olyan jelenség, amit nem lehet és nem is tudnak megszokni.


[namelink name="Juhászné Marika"] néni az 1960-as években költözött a Jókai utcába. Akkor még sokkal több tehervonat járt, jobban kihasználták a vasútvonalakat. – Emlékszem, ősszel a cukorrépát vitték, nagyon sok vonat járt. A régi klasszikus gőzmozdonyok, hatalmas hanggal. Manapság már nem látni ilyet. Elszoktunk ettől – mondta az idős asszony, aki két hete szintén hajnalban kel a vonat érkezésére.


Információink szerint a sínek forgalma miatt kell a Tisza-parti kisvárosban várakoznia a tehervonatnak. Megnéztük: Mindszentről Vásárhelyre 4 óra 49 perckor, míg Szentesre 6 óra 12 perckor indul az első járat, majd ezt követően mindkét irányba 2 óránként. További probléma még, hogy a vasútállomás gyalogos átjáróját teljesen elzárja a szerelvény, így aki az első járatokra siet – vonatra, buszra –, annak nagyot kell kerülnie, hogy a megállóba érjen.


Kérdéseinkkel megkerestük a MÁV kommunikációs osztályát. A vasúttársaság az alábbi választ adta:

"A Hódmezővásárhelyt elkerülő út jelenlegi kivitelezési szakaszában az építkezéshez szükséges anyagokat vasúton szállítják a helyszínre. A vasúti szállítást egyebek között környezetvédelmi és közúti terhelésvédelmi szempontok indokolják. A rakodást a nyílt vonalon oldják meg, a vonat Hódmezővásárhelyről indul és Mindszentről fordul vissza. A szerelvénynek a mindszenti állomáson azért kell várakoznia, mert biztosítani kell az ez idő alatt közlekedő személyvonatok áthaladását és menetrendszerűségét. Mindazonáltal a MÁV-hoz érkezett észrevételek miatt felvettük a kapcsolatot a fuvarozást végző vasútvállalattal a mozdonyzaj lehetőség szerinti csökkentése érdekében."


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!