2016.12.13. 16:15
A bányató és a vasút miatt kell az óriási körhíd Kopáncsnál
Hódmezővásárhely-Kopáncs - A bányató és a vasút miatt van szükség a 47-es út fölött Kopáncsnál tervezett hatalmas körhídra a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint. Olvasóink többsége úgy véli, pazarlás ide ekkora csomópontot építeni.
Az ország legnagyobb körhídja épül Kopáncsnál – mondta még novemberben [namelink name="Loppert Dániel"]. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója a több mint 27 milliárd forintból megvalósuló vásárhelyi elkerülő alapkőletételekor beszélt erről.
A körhíd látványterve kommentlavinát indított a közösségi oldalon. Megoszlanak a vélemények, hogy szükség van-e egy ekkora „betonmonstrumra" a 47-es úton. Olvasóink többsége szerint nincs. Többen úgy vélik, pazarlás ilyet építeni, de olyanok is vannak, akiknek tetszik az ötlet. Az országban Budaörsnél van egy hasonló, de a kopáncsi annál is nagyobb lesz.
Ilyen betonmonstrum épül a tervek szerint a 47-es fölé. Olvasóink többsége feleslegesnek tartja. Látványterv
– Egy hagyományos csomópont építése esetén a főút melletti bányatavat fel kell tölteni, de ez rengeteg kockázatot hordoz magában – válaszolta megkeresésünkre Loppert Dániel. Hozzátette, a süllyedések miatt az út megrepedhet. A másik oldalon a vasúti sínek magasabban vannak, így a szintbeli kialakítás ott sem oldható meg.
– Ezen a szakaszon kizárólag ezzel a technológiával és műszaki paraméterekkel lehet megvalósítani az úgynevezett különszintű keresztezést – zárta a kommunikációs igazgató.