2019.07.09. 09:00
Múlik
JEGYZET - "Nehézkes az ügyintézés, nem egyszerű eligazodni a tájékoztatókon."
És ez tényleg egy jó kérdés, érdemes rajta elgondolkozni.
Ha az ember megkérdezi erről a pórul járt, esetleg tanácstalan kisembert, olyasféle válaszokat kap, mint például hogy nehézkes az ügyintézés, nem egyszerű eligazodni a hivatalos tájékoztatókon, és a szavak mögött olykor azt is érezni, hogy az ügyfélnek egész egyszerűen nincs bizalma az illető cég iránt – meg úgy általában, egyik iránt sincs. Emögött leginkább hosszú évtizedek keserű tapasztalatai állnak: a szolgáltatók ugyanis, ahogyan azt még az előző rendszerben megszokták, nemegyszer még mindig úgy viselkednek, mintha valamiféle hatóság lennének. Ez persze múlik, de még nem múlt el teljesen.
A másik nagyon jó kérdés, amit viszont mi, újságírók szoktunk feltenni, jobbára magunknak – mert nincs, aki válaszoljon rá –, az az, hogy mikor múlik el végleg. Higgyék el, nem fogjuk bánni: lesz mit írnunk bőven akkor is, ha olvasóink a hasonló panaszokkal egyenesen a címzetthez fordulnak, ott rögtön meghallgatják őket, sőt válaszolnak, ha kell, tanácsot adnak vagy segítenek. Még örülni is fogunk neki, hiszen ha úgy adódik, mi is ügyfelek vagyunk.