Kecskemét és környéke

2012.05.21. 15:14

A rekord sem lett elég az aranyéremhez

A kecskeméti Főiskola GAMF csapata megdöntötte ugyan tavalyi rekordját, ám 2696 kilométeres eredménye egyetlen liter benzinnel csak a második helyre volt elég.

Delmagyar.hu

A magyar csapatok ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtottak mindkét kategóriában az idei, 28. Shell Eco-marathon Europe versenyen, amelyet május 17. és 19. között rendeztek a hollandiai Rotterdamban 124 ország 200 csapata részvételével.

A kecskeméti Főiskola GAMF csapata megdöntötte ugyan tavalyi rekordját, ám 2696 kilométeres eredménye egyetlen liter benzinnel csak a második helyre volt elég Prototípus kategóriában.

A kecskemétiek öröme

A kecskemétiek öröme
A győri Széchenyi István Egyetem második lett a napelemes kategóriában 85 km/kWh-s teljesítménnyel. A kecskemétiek teljesítményükkel el tudnának jutni Norvégia legészakibb pontjától egészen Milánóig. Az örök ellenfelük, az idei győztes Microjoule-La Joliverie francia csapat csupán 137 kilométerrel volt többre képes - közölte az MTI-vel az esemény kommunikációjával megbízott cég.

Shell Eco-marathon 

A  világ egyik leginnovatívabb és kihívásokkal teli diákversenye. Évente szervezik Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában. Célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.  

A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola csapatai szintén jó eredményt értek el a Prototípus kategóriában, előbbi az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában 86 km/kWh eredménnyel zárta a versenyt a középmezőnyben, míg a középiskolások elektromos autójának teljesítménye a 19. helyezést hozta meg a csapatnak, 175 km/kWh teljesítménnyel.

Az UrbanConcept kategóriában induló győri Széchenyi István Egyetem teljesítményéről Pup Dániel csapatmenedzser elmondta: "Az időjárás nagyon gyorsan változott a verseny alatt, sok szerencse is kellett ahhoz, hogy napsütésben menjünk a pályára. Végül az utolsó versenynapon sikerült is mérhető eredményt elérnünk, aminek nagyon örült a csapat, ráadásul 121,7 százalékos pozitív energiamérleggel zártuk a versenyt".

Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara idén nem tudott mérhető eredményt produkálni motorhiba miatt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!