Szeged és környéke

2007.10.15. 16:19

Késett a beton, csúszott a munka Szegeden

Szeged - Mérséklődött a forgalmi dugó Szegeden, az 5-ös számú főút átmenő szakaszán, annak ellenére, hogy a külső sávokat mindkét irányban lezárták a Cora előtti csomópontban. Hétfő délelőtt több mint egy tucat munkás várakozott tétlenül, ugyanis 9 óra helyett 12 óra után érkezett meg az útburkolat-javításhoz szükséges beton.

Horváth Levente

Az M5-ösön kihelyezett forgalomelterelő táblák miatt kevesebb kamion dübörgött át tegnap a városon. Sem az autópálya felől érkezők, sem pedig a 43-as főútról a főváros felé tartók nem okoztak komolyabb dugót Szegeden. A Cora Áruház előtti csomópontban a sárgán villogó lámpáknak köszönhetően a személygépkocsik sem torlódtak fel. Sokan mégis értetlenül figyelték a szerszámaikon támaszkodó vagy éppen csoportokban ücsörgő munkásokat, akik reggel 7 órától délig csak unatkoztak. Néhány arra haladó autós az ablakot letekerve, keresetlen szavakkal fejezte ki nemtetszését. Pedig nem a munkásokban volt a hiba. Ők dolgoztak volna, csakhogy nem jött a beton. Hiába ígérték, hogy 9 órára ott lesz, délig egyetlen keverőgép sem érkezett.

Egyszerre négy csomóponton folytatják

Az Izabella híd irányába, a Párizsi körútig halad tovább a munka. Nyolc csomópont felújítását végzik el – a Cora csomópont után a Dorozsmai út–Budapesti út elágazás, a Fonógyári út, a Tűzoltó utca, az SZVSE-pálya, a Damjanich utca, a Szent Gellért utca és végül a Párizsi körút következik – ezekben a csomópontokban azonban csak marni és aszfaltozni fognak, betonozni már nem. Ami a forgalomkorlátozást illeti: egyszerre négy csomópontnál zárják le a szélső sávokat.

– Nézzen csak körül, a betont terítő cég, a vásárhelyi ASA Építőipari Kft. 15 munkása várja, hogy végre elkezdhessék a betonozást. De beton nélkül nem tudnak dolgozni – tárta szét karját a helyszínen Rigó Mihály a Magyar Közút Kht. Csongrád Megyei Igazgatóságának műszaki tervezési és lebonyolítási osztályvezetője. Nemcsak ő, de az ASA és a Hódút építésvezetői is lázasan telefonáltak, hogy megtudják, mikor érkezik végre a keverőgép.

– Egy óra alatt úgy 20 köbmétert tudunk bedolgozni. Ha az anyagot folyamatosan szállítanák, akkor 3-4 óra alatt kész lennénk. Reggel 7-kor már itt voltunk, letettük a hiányzó zsalukat, de azóta nem tudunk mit csinálni. 11 óra körül telefonon azt ígérték, hogy öt perc múlva itt lesz a gép – mondta el az ASA művezetője, Lantos Ferenc. Délig hiába vártak a betonra.

Közben a kivitelező, a Hódút fő-építésvezetőjétől, [namelink name="Nagy Gábor"]tól megtudtuk, hogy a betonozást már szombaton szerették volna befejezni, csakhogy a szélső sáv teherbírási problémái miatt a teljes pályaszerkezetet ki kellett cserélniük.

– Itt a mixer! – tört fel a sóhaj többekből, amikor negyed egykor végre megérkezett az első betonkeverő. A munkások mindjárt hozzá is láttak a betonozáshoz, alig negyed óra alatt legalább öt métert haladtak. A beton azért késett, mert a korábbi próbakeveréseket és a próbaszakasz építést melegebb időben végezték, ezért a beton recepturát a hidegebb időjáráshoz kellett igazítani. A betonozást tegnap este hat óra után fejezték be.

– Szerdán a teljes, 85 méteres szakasz csatlakozó felületeire aszfalt kerül, valamint a padkázás és a szikkasztó árok is elkészül. Két-három napos szilárdulás után engedhető rá a forgalom – összegezte a következő napok teendőit [namelink name="Nagy Gábor"].

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!