2021.10.19. 18:21
Algyő szempontjából is megvizsgálták a tramtrain közlekedést
Kényelmesebb lesz, idő és energia spórolható meg vele – vélekedtek többen az algyőiek közül a villamos-vasútról. Problémaként merült fel azonban, hogy a vasútállomáson lesz megállója a tramtrainnek, és az nem áll meg például az ipari parknál.
Fotó: Kuklis István
Beszélgetés-sorozatot indított a Szeged és Hódmezővásárhely között hamarosan üzemszerűen közlekedő tramtrainnel érintett településeken a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs és Reklámklubja. Az első állomás Hódmezővásárhely volt, ezt követően kedden Algyőre érkezett a sorozat. A nagyközség esetében speciális a helyzet, hiszen a villamos-vasút nem a település központján halad keresztül, ennek ellenére az algyőiek, a településen lévő vállalkozások is érintettek.
Kedden egy olyan javaslatcsomagot igyekeztek összeállítani, amely segíti a község fejlődését a munkahely-teremtés és az élhető környezet kialakítása terén.
Az önkormányzat, a MOL, a fiatalok, a nyugdíjasok, a kultúra, a környezetgazdálkodás és a turisztika is képviselve volt az eseményen.
Füzesy István alpolgármester elmondta, előnye lesz a tramtrainnek, hogy kényelmesen el lehet majd vele jutni a megyeszékhelyre és Hódmezővásárhelyre, ugyanakkor az önkormányzat már az első pillanattól jelezte, hogy nem jó, hogy csak a vasútállomáson áll majd meg. Hiszen igény lenne arra, hogy a Jura ipari parknál is legyen állomás, ezzel megkönnyítve az ott dolgozók bejárását. Emellett azért is gond, hogy csak a vasútállomáson van megálló, mert az az ipari parktól legalább két, míg az állomástól legtávolabb lévő algyői pont öt kilométerre van. Hozzátette, a 47-es főúton való átkelés sem biztonságos.
A megbeszélésen elhangzott, már most hallani olyan információkat, hogy a tramtrain indulásával kevesebb olyan buszjárat lesz, amely érinti a községet.
A helyiek szerint azonban kapniuk kellene egy-két évet, amíg látják, hogyan tudnak alkalmazkodni a villamos-vasúthoz, miként tudják megoldani az állomásra való kijutást. Többek szerint ez utóbbi célból külön buszjáratot kellene biztosítani.
A nyugdíjasok szerint segítség lehet nekik villamos-vasút, ha például színházi előadásra szeretnének eljutni Szegedre, mert az állomáson leteszik az autót, a tramtrainnel eljutnak a színházba és vissza, így nem kell parkolójegyet vásárolniuk, valamint parkolóhelyet sem kell keresgélniük.
A fiatalok szerint szintén hasznos, mert rollerrel vagy kerékpárral kijutnak a megállóhoz, az eszközüket szállítani tudják, és azzal aztán Szegeden és Vásárhelyen is közlekedni tudnak.
Felmerült azonban az az igény, hogy jó lenne, ha a tramtrainen lenne töltő az e-rollerekhez.
Volt, aki arról beszélt, hogy a legjobb lenne, ha Algyőre is bekanyarodna a Géza utcánál a vasút, ez plusz öt kilométert jelentene csupán, és már az megoldaná a problémát, ha csak minden második vagy harmadik járat menne be a településre.
Túl a 30 ezer kilométeren
Keretes szöveg: A szerelvények szorgalmasan róják a próbaköröket. Lázár János országgyűlési képviselő a közösségi oldalán jelentette be, hogy hibamentesen túljutottak a 30 ezer kilométeren. Mint ismeretes, a kötöttpályás járműveknek összesen 50 ezer kilométert kell megtenniük hibák nélkül, hogy elindulhasson a szolgáltatás. Az eddigi eredmények alapján még ebben az évben kezdődhet az utasszállítás.