MarketingLabor

2008.09.23. 15:56

Mire jó a „nagy durranás”?

Az offenzív hadviselő fél sokkal jobban kontrollálja a piacot, mint a defenzív magatartásba szoruló. Ha támad, a konkurensek kénytelenek reagálni, és nekik kell eltérniük az eredeti tervtől. Ezért is jó, ha van a tarsolyba egy-egy nagy durranás:).

Ha egy akcióval magához ragadta a kezdeményezést, az Ön által kidolgozott terv máris irányít. Az első reakciók alapján a versenytársak általában gyors árcsökkentéssel próbálnak megfelelni a kihívásnak, vagy saját folyamattervük megvalósításának közepén gyorsan irányt váltanak. Néha a marketingjük eleve a versenytárs cége ellenirányult - ami akaratlanul is a konkurencia kínálatára irányítja a figyelmet, anélkül, hogy a költséget áthárítanánk.

A gerillamarketing-akcióba fogó cégek ügyesen rákényszeríthetik versenytársaikat taktikai hibák elkövetésére. A „nagy durranás" természetszerűleg vezérszerepet is von maga után - és felépíti a fogyasztók bizalmát, ami döntő tényező lehet.

A vásárlók mindebből annyit vesznek észre, hogy Ön vezető szerepre tör. Érzékelik, hogy minden lehetőséget maximálisan kihasznál, és kezdik sejteni, hogy erre feltehetőleg jó oka van: bizonyára indokoltan büszke a kínálatára, és bármelyik versenytársával bátran felveszi a versenyt. A győzelem szinte már a markában van - gondolhatja.

(forrás: Jay Conrad Levinson: Gerilla marketing, 9. Mire jó a „nagy durranás", 97-98 .old.,102. old., Haszon Lapkiadó, Budapest, 2005.)

fotó: Trinity teszt, az első atombomba robbanásának 0,016 másodperce

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!