MarketingLabor

2009.02.17. 15:58

Mélyülő szakadék az ügyfelek és az ügynökségek között?

A Futurelab írásában (http://www.box.net/shared/static/77nuyvqx8s.pdf) arra keresik a választ, hogyan hidalható át a szerintük egyre mélyülő szakadék ügynökségek, és ügyfeleik között. Erről a tanulmányról egy másik blogban (terepnaplo.freeblog.hu) olvasható egy mélyebb boncolgatás, én azonban „csak" az elgondolkodtató szakadékokat emelem ki és néhány - a széles magyar valóságból vett tapasztalattal színesítem.

Az ügyfél elvárása: Valóban személyre szabott megoldások. Az ügynökség válasza: Olyan szolgáltatások, amelyek illeszkednek a működési modellhez.

Magyar valóság: - Olyan megoldásokat szabunk személyre, amelyek amúgy is szerepelnek a szolgáltatási palettánkon, mondja az ügynökség, miközben az ügyfél úgy érzi, hogy mindig ugyanazzal az ötlettel jönnek elő....

Az ügyfél elvárása: Megtérülési mutatókat szeretnénk látni. Az ügynökség válasza: Nagyon kreatívak vagyunk... és nagyok!

Magyar valóság: Az ügyfeleknél a leggyakrabban nincs kiépült hatékonyságmérő rendszer, mely objektíven meg tudná mondani, hogy egy egy kampányt megéri-e a folytatni. Az ügynökség meg nem harcol ezért olyan hévvel, ahogy tehetné.

Az ügyfél elvárása: Megbízható média partner.Az ügynökség válasza: Kifogások.

Magyar valóság: Az ügyfélben mindig ott van a médium direkt árajánlata is, hogy nehogy azon az árrésen gazdagodjon meg az ügynökség.

Az ügyfél elvárása: Párbeszéd a fogyasztókkal. Az ügynökség válasza: Szőnyegbombázás.

Magyar valóság: Egy valamire való ügynökség szintén szeretne párbeszédet a fogyasztókkal, és nagyon jól tudja, hogy most nincs pénz szőnyegbombázásra.

Az ügyfél elvárása: Digitális megoldások alkalmazása. Az ügynökség válasza: Beszélni a digitális megoldásokról.

Magyar valóság: A digitális megoldások, ha tényleg minőséget adnak, szinte megfizethetetlen árakon nyújtanak élvezhető minőséget, ezért ezen ötletek nagyobbik része elhal, mielőtt az alkalmazás tényleg megszületne.

Az ügyfél elvárása: Támogass a vezető munkatársak előtt! Az ügynökség válasza: Nézd mennyire lazák és viccesek vagyunk!

Magyar valóság: Sose lehet tudni, hogy kiből, mikor jön elő egy olyan éles kritika, ami után mindenki csendben lapozgatni kezdi a jegyzeteit, vagy elsüt egy poént.

Az ügyfél elvárása: Integrált cselekvés. Az ügynökség válasza: Szép kirakat.

Magyar valóság: Az integrált cselekvéshez a legtöbb ügynökségnek más ügynökségeket vagy alvállalkozókat is be kellene vonni a munkába. Ez azonban azzal is járhat, hogy a behozott cég esetleg „lenyúlja" az ügyfelelet, vagy túlzottan is felhívja magára a figyelmet. Ezért aztán inkább maradjon minden a régiben.

Az ügyfél elvárása: Áttörő megoldások. Az ügynökség válasza: Önfenntartás.

Magyar valóság: Az ügynökségnek jövőre is meg kell élni valamiből, mi lesz, ha az összes áttörő ötletét az első hónapban bemutatja? Fél, hogy hamarabb lecserélik, minthogy kifutná magát rendesen. Sokszor jogosan.

Ha valaki kommentel, kérem írja oda, hogy ügynökségi dolgozónak, megbízónak, vagy laikusnak tetszik lenni:)

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!