Cáfolat

2023.04.01. 22:15

Álhír, hogy csúszik az M6-os befejező szakaszának építése

A baloldali média terjesztette el a hírt, miszerint tervezési hiba miatt csúszik az M6-os autópálya befejező szakaszának átadása, de az Építési és Közlekedési Minisztérium ezt az értesülést egyértelműen a cáfolta a Pécsi Újságnak.

Az M6-os és az M60-as autópálya mohácsi csomópontja Babarc közelében 2018. december 26-án

Forrás: MTI

Fotó: Sóki Tamás

„Tervezési hiba miatt csúszhat az M6-os autópálya építése, mert a mohácsi csomópontnál egy körülbelül 200 méteres szakasz nem került be se a közbeszerzési eljárásba, sem korábban a tervpályázatba. A baki miatt újabb kivitelezői tendert kellett kiírni erre az útszakaszra. Ez ahhoz vezet, hogy tovább csúszhat az M6-os megvalósulása a horvát határig” – írták többek között a baloldali sajtóban.

A Pécsi Újság érdeklődésére az Építési és Közlekedési Minisztérium cáfolta a híresztelést:

„Az eredeti Koncessziós Szerződést 2007. novemberében a Gyurcsány-kormány kötötte meg a külföldi cégek alkotta MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.-vel. A kérdéses szakasz a koncessziós szerződés hatálya eső területen található. A szakasz terveire az építési engedélyt a koncessziós társaság szerezte meg. 2021-ben kezdődtek meg a tárgyalások a hiányzó szakasz megépítéséről, melynek eredményeként 2022-ben a Magyar Állam és a koncessziós társaság megállapodott, arról, hogy a hiányzó szakasz építtetője a NIF Zrt. legyen. A megállapodást követően vált lehetőség arra, hogy a 600 méter építésére vonatkozó terveket a NIF Zrt. a koncessziós társaságtól átvegye és közbeszerzési eljárás előkészítése megindulhasson. A közbeszerzés kiírása 2022 októberében meg is történt. Jelenleg bírálati szakaszban van.

Az eredeti ütemezés is számolt azzal, hogy a 600 méteres szakasz eltérő időben valósul meg az átvétel körüli jogi kérdések rendezése miatt.

A 600 méteres szakasz az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása után, a szerződés hatályba lépését követően 12 hónap alatt készülhet el.

Az M6 Bóly-Ivándárda szakasza úgy lett megtervezve és a hatóság úgy adta ki az építési engedélyt, hogy enélkül a 600 méter nélkül is tudna a forgalom folytonosan bonyolódni, fel tudja használni a csomópont gyűjtő-elosztó sávjait, amivel a folytonos haladás biztosítható.”

Nem igaz tehát a baloldali sajtó azon állítása, hogy mostanában derült ki, hogy az ominózus rész kapcsán jogi problémák adódtak, ahogy az sem, hogy emiatt csúszna a szakasz üzembe helyezése. 

A teljes cikk itt olvasható.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában