Panaszfal

2019.06.07. 18:58

Ne fizessünk kétszer egy programért!

Az utazási irodákról, a nyaralás lefoglalásáról vártuk olvasóink kérdéseit, a fogyasztóvédelmi szakértők válaszaiból kiderült, nem mindig kapunk megfelelő tájékoztatást a szállásról, a programokról. Következő témánk az internetes ételrendelés.

Kovács András

– Cipruson nyaraltunk, ahol messze nem olyan szállást kaptunk, amilyen a katalógusban volt, amit az utazási iroda mutatott. Ez így nem jogszerű, követelhetek valamit?


– A szerződésben vállalt szolgáltatásért az utazásszervező felel, ez esetben az iroda. Ha ez nem megfelelő, köteles a részvételi díjat arányosan leszállítani. Felel a szerződés hibás teljesítéséből eredő károkért is, kivéve, ha azt az utas vagy harmadik személy magatartása, illetve vis maior – például előre nem látható extrém időjárás – okozta. Lényeges szabály, hogy az ügyfél haladéktalanul köteles kifogását az utaskísérővel, vagy a helyszíni szolgáltatóval, a szállodával közölni. Az utaskísérőnek kell gondoskodnia arról, hogy a kifogást a szállásnak bejelentsék, a panaszt jegyzőkönyvbe foglalják, és ennek egyik példányát az ügyfélnek átadják.

Hurrá, nyaralunk - fontos az utazási szerződés. Illusztráció: dreamstime

Hurrá, nyaralunk – fontos az utazási szerződés. Illusztráció: dreamstime

– Szervezett kiránduláson a befizetett összegen felül még a buszon is szedtek pénzt a belépőkre. Nekem ez nem tetszett, de mindenki fizetett, ezért én is – mit tehettem volna?


– Az utazási szerződés előtti fogyasztói tájékoztatásokat a Gazdasági Versenyhivatal már többször vizsgálta, és azt tapasztalta, hogy a hirdetések sokszor hiányos, megtévesztő információkat tartalmaznak. Foglalás előtt célszerű ellenőrizni, pontosan mit tartalmaz az ár, abban benne van-e a fakultatív programok költsége. Az, hogy külön ki kell fizetni a választható programokat, még nem jogszabálysértő. Kérdés, hogy erről előre tájékoztatták-e önt, és pontosan megjelölték-e a az árat. Ha erről korábban nem volt szó, megállapítható a megtévesztő tájékoztatás, a megyeszékhely szerinti Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál tehet panaszt. Ha tudtak róla, de többe kerültek a programok, mint a meghirdetett, a különbözet mindenképpen visszajár.

 

Járt már pórul netes étel- vagy élelmiszer-rendelésnél?

Előfordult már önnel, hogy kevesebb tételt vagy mást hozott a futár, mint amit rendelt, vagy romlott ételt kapott? Mit tudott tenni? Fontos, hogy online ételrendelésnél csak bizonyos esetekben lehet élni a 14 napos indokolás nélküli elállási joggal. Egy salátánál ez logikus, tartós élelmiszereknél lehet keresnivalónk. Járt már úgy, hogy a felbontott csomagolás miatt nem élhetett elállási jogával, és vitába keveredett az áruházzal? Előfordult, hogy a nagy tételben vásárolt dobozos tej vagy más termék szavatossági ideje túl közel volt a lejárathoz? Ossza meg velünk problémáját, mi pedig megkérdezzük fogyasztóvédelmi szakértőinket. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – leveleiket a [email protected] címre várjuk.


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!