Szeged és környéke

2009.03.31. 20:26

Parlamenti téma lett a Szeviép

Szeged - A szegedi városvezetés támogatásával, szabálytalanul akar fölhasználni uniós pénzt a leendő rendezvénycsarnok beruházója, a Szeviép Zrt. – fogalmazta meg gyanúját a parlamentben Bodó Imre országgyűlési képviselő. Minden szabályos – szögezte le a cégcsoport egyik tulajdonosa, Pistrui László.

Munkatársunktól

[namelink name="Bodó Imre"] szegedi fideszes országgyűlési képviselő március 23-án napirend utáni kérdést tett föl a parlamentben, amelyben „kivételes helyzetű" vállalkozásnak nevezte a Szeviép Zrt.-t. A szöveg szerint a cég előnyöket élvez az uniós pályázatokon („amelyekről más tisztességes magyar kisvállalkozások még csak nem is álmodhatnak"), és a szegedi városvezetés támogatását is élvezi („a városi közgyűlés a Szeviép Zrt. kénye-kedve szerint módosítja" a Mars tér rendezési tervét). Úgy használ fel a Szeviép uniós pénzt (800 milliót a 2,4 milliárdos összértékű beruházáshoz – a szerk.) a rendezvénycsarnok felépítéséhez, hogy közben megváltoztatta a feltételeket. Az építés helye már nem a Mars tér, amely helyszínre az uniós támogatást elnyerték, hanem a Kálvária sugárúti, Szeviép-tulajdonú terület.

A helyi ellenzék nem először gyanúsítja összefonódással a szegedi városvezetést és a szegedi székhelyű építőipari céget. Mivel most parlamenti színtérre emelkedett a gyanú, igyekeztünk utánanézni: van alapja, vagy nincs. Viszonylag könnyen kideríthető, hogy az utóbbi néhány évben nem nyert munkát a Szeviép szegedi önkormányzati közbeszerzéseken. Utoljára akkor nyertek (Holt-Maros-rekonstrukció), amikor még fideszes volt a városvezetés. Az úgynevezett SZVSE-ügyben a cégcsoport egyik tulajdonosát, [namelink name="Pistrui László"]t föl is jelentették; a kecskeméti bíróság tavaly ősszel bűncselekmény hiányában megszüntette az eljárást.

Új helyen lesz a buszpályaudvar, de Volán-decentrumra továbbra is szükség lesz a Mars téren. Ezért nem fér el a rendezvénycsarnok. Fotó: Miskolczi Róbert

Új helyen lesz a buszpályaudvar, de Volán-decentrumra továbbra is szükség lesz a Mars téren. Ezért nem fér el a rendezvénycsarnok. Fotó: Miskolczi Róbert
– Mi csak kérdeztünk – mondta Bodó Imre. Kiket rejt a többes szám? Bodó elmondta, a parlamenti kérdést megelőzően Balogh László szegedi önkormányzati képviselővel fogalmaztak levelet az Állami Számvevőszéknek és [namelink name="Bajnai Gordon"] gazdasági miniszternek, kormányfőjelöltnek. A miniszter több mint egy hónap elteltével sem méltatta levelüket válaszra, ezért kérdezett a képviselő a parlamentben. Felvetettük, hogy az uniós pénzfelhasználás szabályosságáról helyben is meggyőződhettek volna, mire Bodó azt mondta, korrekt módon jártak el, először borítékba zárt levélben érdeklődtek, de ha a miniszter nem válaszol, a képviselő számára marad a parlamenti kérdés lehetősége.

– A rendezvénycsarnok építési helyszínét a városi tömegközlekedés igénye miatt változtattuk meg – mondta lapunknak [namelink name="Pistrui László"]. – Az új buszportot fölépítjük, de Volán-decentrumra továbbra is szükség lesz a Mars téren, így nem marad elég hely a rendezvénycsarnok céljaira. Természetesen kérvényeztük a módosítást, és beadtuk az összes dokumentumot, amelyek szükségesek, hogy a már egyszer elnyert uniós támogatást az új helyszínre is megkapjuk. Még nincs meg a döntés – közölte Pistrui.

A Szeviép tulajdonosa bevallotta: személyes ambíciója a rendezvénycsarnok, mert a cégcsoport által eddig is támogatott sportágakat kedveli, és azt szeretné, ha minél jobb eredményeket érnének el. – Csakhogy mindennek van határa! Ha azért is megtámadnak, mert a saját telkünkön a saját pénzünkön csarnokot építünk, ha nem hagynak dolgozni, meggondolom, hogy értelmes-e Szegeden maradni – közölte Pistrui.

Szegedi Szeviép-munkák

A Holt-Maros-rekonstrukció és a szennyvízcsatornázás során a Tisza alatti átvezetések, főgyűjtők megépítése – korábbi munkák, akárcsak a cég saját beruházása, a Szilléri sugárúti székházuk épülete. A folyamatban lévő beruházások: a Mol stragégiai földgáztároló építése, a Ligetfürdő fejlesztése, a Maty-éri evezős pálya fejlesztése és az M43-as autópálya II. szakaszának építése. Az előkészítés alatt lévő (saját) beruházások: a Möbelix bútoráruház, a szegedi buszport és a Genomikai Innovációs Központ felépítése. A korábbi és a jelenlegi munkák közül egyedül a Holt-Maros-rekonstrukció volt önkormányzati beruházás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!