Szeged és környéke

2009.08.06. 23:05

Forró Judit: Adrenalin folyik az ereimben

Szeged - A Szegeden felnőtt Forró Judit máig az egyetlen magyar női gokart bajnok a fiúk mezőnyében. Később az együléses versenyautókban is sikeresen szerepelt: Angliában és Olaszországban Fisichellával és Trullival rótta a köröket. Manapság ejtőernyőzést oktat, és immár világrekorder freeflyer.

Horváth Levente

– A hétköznapokban nem cikázok a sávok között, nem füstöltetem a gumikat, csak hogy megmutassam milyen jó sofőr vagyok. Mindennek megvan a maga helye, a versenyzés a pályákra való – vallja Forró Judit, aki máig az egyetlen nő, aki nyerni tudott a fiúk között a magyar gokart bajnokságban.

– Gyerekkorom óta szükségem van az izgalomra, a vér mellett adrenalin folyik az ereimben. Néhány éve rákaptam az ejtőernyőzésre, mindig is érdekelt milyen lehet a szabadesés. 2002 januárjában ugrottam először Ausztráliában. 40 fokos hőségben a korallzátonyok fölött ugrottunk ki a gépből és a tengerparton landoltunk. Négy nap alatt 11 tandemugrást vállaltam be, néhány hónappal később pedig már saját licencem volt – vallotta meg.

A szőke szépség több mint 15 évvel ezelőtt is a címlapokra került, akkoriban autós sikereitől volt hangos a sajtó. A kilencvenes évek közepén már mindenki úgy beszélt Juditról, mint egy együléses formaautós karrier várományosáról. Pedig a benzingőz csak 10 évesen csapta meg.

Forró Judit, a műkincsgaléria

Forró Judit, a műkincsgaléria vezetője.
Fotó: Segesvári Csaba

– A babákat sohasem gyűjtöttem, igaz, matchboxom se volt. A Moncsicsit ellenben nem tudtam megunni, ez volt a kedvenc játékom. Először 10 évesen ültem motorra, Kesjár Csaba unokaöccse, Janó mögé. A Szegedhez közeli tanyájukon töltöttük minden szabadidőnket. Amikor Csaba meghalt, az édesapja a fia emlékére egy gokartiskolát indított Kecskeméten, ide iratkoztam be – beszélt a kezdetekről Judit.

Szolnokon született, 6 évesen költözött az édesanyjával Szegedre. A Zápor-tó közelében, a Pentelei soron laktak, a töltéshez legközelebb eső tízemeletesben. Innen járt a gokartedzésekre és a versenyekre. Amikor 18 évesen leérettségizett, már számos sikerrel büszkélkedhetett. A junior bajnoksággal párhuzamosan a felnőttek között is nyomta a gázt, sőt a nemzetközi mezőnyben is bizonyította tehetségét – későbbi Forma–1-es pilótákkal, Fisichellával és Trullival is versenyzett –, ’94-ben pedig a felnőtt magyar bajnoki címet is besöpörte.

Forró nyomon: Szegedtől Silverstone-ig

– El kellett döntenünk, hogy van-e értelme a gokartból versenyautóba ülnöm, ezért Silverstone-ba repültem egy háromnapos tesztre. Mondanom sem kell, egyedül voltam lány a sok tehetséges fiatal között, mégis toronymagasan előztem meg mindenkit. A szakemberek látva a teljesítményemet, arról győzködték apukámat, hogy versenyautóba születtem – mesélt első együléses kalandjáról Judit.

Ma már a levegőben száguld az egykori  gokartbajnok. Fotó: DM/DV

Ma már a levegőben száguld az egykori gokartbajnok.
Fotó: DM/DV

Rengeteg ismert pilótával versenyzett, a kolumbiai Juan Pablo Montoyával kifejezetten baráti kapcsolatot ápolt. Az előrelépéshez a brit F3-as bajnokságban kellett volna indulnia, ez azonban többszörös költséget jelentett volna, így a menedzseri feladatokat is ellátó édesapjával, Forró Tamással, a Nap Tv akkori sztár-műsorvezetőjével úgy döntöttek: az MGF-kupában versenyeznek tovább.

Ugrás a semmibe

Forró Judit nemcsak a versenypályán, de a levegőben is maradandót alkotott: világrekorder freeflyernek vallhatja magát. – 20 nő alkotta azt a formációt, amely a valaha épült legnagyobb volt a világon. 5500 méterről ugrottunk ki két repülőgépből, és 50 másodpercünk volt arra, hogy fejjel lefelé zuhanva felvegyük az alakzatot. 250–300 kilométer/órás szabadesés közben kellett összekapaszkodnunk. A kilencedik ugrásra sikerült az előző, 18 fős rekordot megdöntenünk – magyarázta a kalandvágyó amazon.

A végzetes baleset

Közben Juditra a szerelem is rátalált. Oktatói állást kapott Silverstone-ban – nyolc évig itt dolgozott –, ahol az első munkanapján ismerte meg későbbi férjét, a szintén autóversenyző Jamie Huntert, akivel ’98-ban össze is házasodtak. – Egy évig még magam is az egyik autó volánjánál ültem, de aztán felhagytam a versenyzéssel, és csapatfőnök lettem. A 2000-es év nagyszerűen sikerült, hiszen Jamie lett a bajnok, és a csapatversenyt is megnyertük. Rá egy évre azonban minden rosszra fordult, autóbalesetben elhunyt a férjem, én pedig teljesen leszámoltam az autósporttal – mondta el Judit.

A baleset egy Leicester környéki háromsávos autópályán történt. Judit vezetett – egy spanyolországi nyaralásból tartottak haza –, amikor az utas felőli oldal egy kamion alá került. Az ütközés pillanatában a két jármű között mindössze 18 kilométer/óra sebességkülönbség volt, Jamie mégis belehalt sérüléseibe.

Újra itthon

Judit 2003 szeptemberében tért haza, azóta édesapja műkincsgalériájában dolgozik. – Lényegesen kevesebbet konyítok a művészetekhez, mint apu. Inkább a marketinggel, a napi feladatokkal foglalkozom. A XIX–XX. századi magyar festészet a fő profilunk, többek között Munkácsy-, Rippl-Rónai- és Czóbel-festmények is találhatók nálunk. Bútorokkal, lámpákkal, szobrokkal, üvegtárgyakkal is foglalkozunk, akár egy teljes lakást is be lehet rendezni az itteni darabokból.

– Apuval – mint két Kos – olykor fejjel megyünk egymásnak, mégis nagyon jól megértjük egymást. Anyu 6 éve visszaköltözött Szegedre, amikor csak tehetem, utazom hozzá. Anélkül viszont nem telik el nap, hogy legalább két órát ne beszélgetnénk, igazi lelki társai vagyunk egymásnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!