Szeged és környéke

2010.07.14. 23:21

Még kérdés, lesz-e gyorsulási verseny

Szeged - Pénteken vagy szombaton dől el, megrendezik-e a kamionos gyorsulási versenyt vasárnap a szegedi rakparton. A Tiszán múlik: még nagyjából egy métert kellene apadnia a folyónak.

Dombai Tünde

Még bizonytalan, megrendezhetik-e a szegedi Huszár Mátyás rakparton a vasárnapi kamionos gyorsulási versenyt. A pénteki városi felvonuláson kívül ez a másik közkedvelt eseménye a nemzetközi kamionos countrytalálkozónak. Most minden vigyázó szem a Tiszát és annak apadását figyeli. A polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodavezetője, Molnár László elmondta: a verseny feltételes engedélyt kapott a várostól; a végső szót pénteken vagy szombaton a vízügy mondja ki, a vízállástól függően.

A rakpart úttestéről visszavonult a folyó, már látni valamennyit az alsó lépcsősorból is. A rekkenő hőségben naponta 20–22 centit apad a víz – ha ebben az ütemben húzódik vissza, péntekre 5 méter alá süllyed a szintje. Ez azt jelenti, hogy a burkolat alatti, nagyjából 80 centi vastag kavicsos, zúzottköves útalapból kifolyik a víz. Az alatta lévő kötött teherhordó altalaj viszont sokkal nehezebben víztelenedik. – 450–460 centiméteres vízállás lenne igazán megnyugtató: akkor száradna az útágy tartórétege. Határeset a mostani, egy héttel később sokkal megnyugtatóbb helyzetben lennénk – fogalmazott az Atikövizig főmérnöke. Andó Mihály elmondta, adataik szerint pénteken engedik vissza a rakpartra az autóforgalmat. Utána döntenek a kamionosfutamról.

8–10 ezer néző is ki szokott menni a rakpartra.  Archív fotó: Karnok Csaba

8–10 ezer néző is ki szokott menni a rakpartra.
Archív fotó: Karnok Csaba

– Más helyszínben nem gondolkodunk: ide tud eljönni az a nyolc-tízezer néző, aki ránk kíváncsi. Az idei ráadásul a huszadik, jubileumi találkozónk – tájékoztatott Ágoston Attila, a program főszervezője. A 300 méteres versenyt, amelyen másodpercek alatt akár 100 kilométeres sebességet is elérhetnek a járművek, hét éve a Felső Tisza-parton tartották – ide most nem kapnak engedélyt a busz- és troliforgalom miatt. A főszervező hozzátette: egy kamion üresen nagyjából öt tonnát nyom, és nem negyvenet, mint teherrel megrakodva az autópályán. Egy ilyen futam megszervezésére – bérleti díjjal, mentők és bírók felkérésével együtt – közel 700 ezer forintot költenek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!