Szeged és környéke

2015.12.16. 18:25

Terjeszkedett a város az útfelújítással

Turbókörforgalmat kapott az 5-ös út az ELI-nél, végre van buszmegálló, kerékpárút, járda is a Délép-telepen dolgozóknak, valamint az öthalmi kollégistáknak. A régi 5-ös korábbi, bevezető szakasza ezzel mintegy a város része lett. Összegyűjtöttük, ebben az évben mennyi utat újítottak föl a megyében.

Segesvári Csaba

– Idén 62 kilométernyi gyorsforgalmi út épült az országban, 305 kilométeren fejeződött be a főutak burkolatának megerősítése, 86 kilométer elkerülő út, illetve négysávúra bővített szakasz készült el – mondta [namelink name="Becsey Zsolt"], a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára tegnap az 5-ös út ELI-körforgalmánál tartott avatón. Az Auchantól kétszer két sávosra bővített, 1,2 kilométer hosszú, a Délépnél turbókörforgalommal megerősített utat 550 millió forintból készítették el. A felújítással biztonságosabban közlekedhetnek az Öthalmi úti kollégisták, valamint a Délép-telep mintegy 1200 dolgozója.


Nagy Sándor szegedi fejlesztési alpolgármester közölte, a Településfejlesztési Operatív Programban a város számára rendelkezésre álló forrásból, mintegy 2 milliárd forintból új út kialakítását tervezik, amely a belvárost kapcsolná össze a lézeres központtal, illetve a szomszédságában tervezett tudományos ipari parkkal. 

Összegyűjtöttük, 2015-ben hány helyen újultak meg az utak Csongrád megyében. Még szeptemberben készült el 1 milliárd forintból a Gyomaendrőd–Nagyszénás–Szentes összekötő út mintegy 13 kilométeres szakasza.


Októberben adták át a Hódmezővásárhely–Földeák–Makó út 12 kilométerét, amire összesen 1,3 milliárd forintot költöttek. Szintén októberben adták át az 55-ös út Szeged és Baja közötti teljes 90 kilométerét, valamint a Gyula–Pitvaros–Makó összekötő út mintegy 17 kilométeres szakaszát. Novemberre maradt a 61 kilométeren felújított és olvasóink által sokat vitatott (2015. november 27.: Kilenc ok, ami miatt veszélyes az új 47-es) 47-es átadása. Új aszfaltot kapott a Szentes–Fábiánsebestyén közötti út, valamint a Földeákra vezető gorzsai szakasz is. Apátfalva belterületén a 43-as, míg a régi röszkei határátkelőnél az 5-ös út lett újabb.


További felújításokra is nagy szükség lenne. Legutóbb azt írtuk (2014. szeptember 18.: 937 milliárd kellene a rossz útjainkra), az 1350 kilométeres teljes Csongrád megyei úthálózatból a burkolat minősége szerint 2010-ben 83 kilométer volt jó, a 2014-es felmérés már csak 76 kilométerről számol be. Jó hír, hogy nem csak a jó, a rossz utak hossza csökkent: egészen pontosan 738-ról 721 kilométerre. Azt, hogy most mi a helyzet a megyében, nem tudni. A Magyar Közút Nzrt. honlapján elérhetetlenek lettek az úthibákat összesítő táblázatok. Az ügyben kerestük a közútkezelőt, azt válaszolták, használjunk másik böngészőt. Megtettük, de így sem tudtuk meg, mennyi rossz út maradt Csongrád megyében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!