Szeged és környéke

2016.02.10. 15:30

20 ezer négyzetméter utat kellene javítani Szegeden - Kibírta a telet István filléres kátyúzása

Több milliárd forint kellene az utak javítására Szegeden, a környezetgazdák évek óta 130 millió forintból gazdálkodnak. Olvasónk megdöbbent, amikor kátyúbejelentésére azt közölték: tavaszig várni kell a munkával.

Segesvári Csaba

Az idő is igazolta Fébert István munkáját, aki tavaly (2015. november 24.: Ráunt a hivatalokra, kikátyúzta a 260 méteres utcát) saját erőből, családjával együtt kikátyúzta az újszegedi Füvészkerti utat. Tegnap megnéztük, a töltőanyag nagy része a helyén maradt, az út veszély nélkül járható, a mindössze 20 ezer forintos beavatkozás sokkal tartósabb, mint amilyennek azt sokan gondolták. Az utcának nincs átmenő forgalma, igaz, a többtonnás kukásautó hetente „egyengeti" a környéket.

Így néz ki jelenleg az újszegedi Füvészkerti út, ahol Fébert István tavaly saját pénzéből és eszközeivel végezte el a javítást.


Nem ilyen szerencsések azok a nagyobb forgalmú utcák, ahol önkormányzati pénzből végezték el a munkát. Elég csak a Csillag tér, Retek utca környékén végigmenni, hogy újra megjelenő úthibákat találjunk. Hasonlóan lehangoló a helyzet a 10 éve felújított Szentháromság utcánál: a Tisza Lajos körúti lámpánál lábnyomnyi lyukak keletkeztek az enyhe télben. Korom István pedig arra panaszkodott, hogy hiába jelentette be a Károlyi utcai „krátert" a környezetgazdáknak, nem csinálnak semmit.

20 ezer négyzetméter utat kellene javítani Szegeden. Fotó: Segesvári Csaba - GALÉRIA


– A kivitelezéssel van a legtöbb probléma, ugyanis ha nincs a környéken egy nagyobb beruházás, nem lehet meleg aszfalthoz jutni télen. Ebben az esetben viszont hideg aszfaltot kell a kátyúzáshoz használni, ami nemcsak drága, hanem gyorsan ki is pörög az útból – mondta lapunknak Marovszki Béla. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. útügyi csoportvezetője arról is beszélt, hogy esős időben nem érdemes kátyúzni, a hatékony munkához száraz alap kellene. Azt tapasztalták, hogy a hidegen kijuttatott anyag tavaszra kiverődik, de baleset- és kármegelőzésre megfelel. Hozzátette, kerülik a hideg aszfaltos javítást, mert nemcsak drága, de csak rövid ideig hatékony. Megismételte, a város útjai annyira elöregedtek, hogy mintegy 20 ezer négyzetméteren indokolt lenne a teljes kopórétegcsere. Kátyúzás helyett jobb megoldás lenne a teljes aszfaltcsere, ehhez viszont milliárdok hiányoznak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!