Szeged és környéke

2017.06.14. 10:11

A 4-es vonalra akkor lesz pénz, ha megépül a tramtrain Szabadkáig

Őszre eldőlhet, lesz-e pénz a 4-es villamos tömegközlekedési nagyprojektből kimaradt Dugonics tér és Kecskés közti szakaszának rekonstrukciójára.

T. R.

Ami belefér

A 4-es vonal legrosszabb minőségű szakaszán a kormány döntéseitől függetlenül lesznek kisebb-nagyobb felújítási munkák idén nyártól. Júliustól folyamatosan cserélik a Petőfi Sándor sugárúton a Dugonics és a Vám tér között a vasbeton talpfák sínleerősítéseit, és a Szabadkai út–Horgosi út kereszteződésében lévő csomópont jelzőlámpáit is fejlesztik, hogy megelőzzék az arrafelé gyakori villamosbaleseteket.


A kemény téli fagyok, illetve az elhasználódás miatt több helyen végeznek felújítási és karbantartási munkákat a villamospályákon nyártól az SZKT munkatársai.


Több szakaszon biztonsági okokból jelenleg is csak 5, 10 és 15 kilométer per órás sebességkorlátozással közlekedhetnek a járművek.


Az önkormányzati cégnek pályakarbantartásra évente egy 70 millió forintos keret áll rendelkezésre, amelyből idén többek között felújítják a váltóelektronikát az Anna-kúti és a Dugonics téri csomópontban, a lakosság nyugalma érdekében vizes csikorgásgátlót építenek az Európa ligeti ívekbe, és leromlott állapotú útátjárókat hoznak rendbe a 3-as vonalon a Kereskedő köz–Fonógyári út kereszteződésében, illetve a 4-es vonalon a Szabadkai úti volt tankertnél. A legrosszabb állapotú városi sínpálya, a 4-es vonal Dugonics tér és Kecskés közti szakaszának teljes rekonstrukciójára azonban nincs pénz.

A sínek hullámzása nem csak érzékcsalódás. A 4-es vonalon a Dugonics tér és Kecskés között utazók naponta tapasztalhatják. Fotó: Török János

A sínek hullámzása nem csak érzékcsalódás. A 4-es vonalon a Dugonics tér és Kecskés között utazók naponta tapasztalhatják. Fotó: Török János

– Föl kell újítani ezt a nagyprojektből kimaradt pályaszakaszt is. De egy olyan szintű teljes rekonstrukció, ami az 1-es és 2-es vonalon is lezajlott, 2 milliárd forintba kerülne – mondta el [namelink name="Majó-Petri Zoltán"], az SZKT ügyvezető igazgatója. A 70 milliós városi keret „sebtapasz", ami arra való, hogy a pályák jelenlegi állapota ne romoljon tovább.

Fotó: Török János

Fotó: Török János

– A miniszterelnök ígérete szerint akár a Modern Városok Programba, akár a tramtrain Szabadkáig történő meghosszabbításába bekerülhet ez a szakasz, akkor pedig lenne rá megfelelő forrás, hogy modernizálódjon, és jelentősen javulna az állapota – felelte az igazgató, amikor arról kérdeztük, van-e bármilyen pályázati lehetőség ennek a szakasznak a teljes rekonstrukciójára. Ez őszig eldőlhet, mivel a kormány augusztus végéig akar döntést hozni a kérdésben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!