Szeged és környéke

2017.07.27. 14:53

Buszokból épít trolikat az SZKT: választani kellett az önjárás és a klíma között, de az utóbbi nyert

Szeged - Autóbuszokból átalakított, két alacsony padlós trolibusszal bővül a Szegedi Közlekedési Társaság flottája szeptembertől. A trolikon még dolgoznak, de az már biztos, hogy klíma és mozgássérültrámpa lesz bennük.

Borbola Lilla

Nagy munka folyik a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) Csáky József utcai műhelyében: autóbuszokból épülnek trolik. A felújított járművek várhatóan szeptemberre készülnek el, és a tervek szerint egy ötdarabos miniflotta első tagjai lesznek. A fényezés már elkészült: pirosak a régi-új trolik. – Korábban is volt már ilyen felújítás, 2009-ben öt Škoda AB21-es autóbuszt kezdtek el átalakítani trolibusszá, de ezekből 2013-ban csak egy állt forgalomba – mondta Németh Zoltán Ádám, az SZKT ügyvezető igazgatói megbízottja.

Kezdik elnyerni formájukat a buszból újjászülető trolik. Fotó: Borbola Lilla

Kezdik elnyerni formájukat a buszból újjászülető trolik.

Fotó: Borbola Lilla

Ezt a kezdeményezést folytatják most a közlekedési társaságnál.


Az „alapanyagot" nyújtó, viszonylag fiatal, Plzenből érkezett autóbuszok erősen korrodálódottak voltak, ezért kellett felújítani őket. Egyúttal a szóló – azaz nem csuklós –, alacsony padlós troliflotta már lelakott állapotban volt, a magas padlósok pedig selejtezésre szorulnak, ezért úgy döntött az SZKT, hogy befejezik a projektet, és trolivá alakítják a járműveket.

a felújított járműveknek köszönhetően három rossz állapotú, régi darabot már leselejteztek. Fotó: Borbola Lilla

a felújított járműveknek köszönhetően három rossz állapotú, régi darabot már leselejteztek.

Fotó: Borbola Lilla

Az egykori buszokat teljesen lecsupaszították a munkafolyamat során, de lassan kezdik visszanyerni formájukat. Egy jármű körülbelül egy év alatt újul meg teljesen. – Ha egyszer felújítunk, akkor azt a lehető legalaposabban tesszük, hogy a legkisebb korróziót is észrevegyük és kijavítsuk. Ezek a járművek ezután még 10-15 évig forgalomképesek lesznek – mondta Németh Zoltán Ádám.


Az utasok a beltérben viszonylag kevés látványos változást látnak majd, de az új utastájékoztató panel és a mozgássérültrámpa mindenképpen újdonság lesz. Az igazi változás a burkolat mögött van a szakemberek szerint: egyszerűsítettek a kábelezésen, de a legfeltűnőbb a belső hőmérséklet lesz a nyári napokon, ugyanis klíma kerül a felújított járművekbe. – A karosszéria vagy az önjáró egységet, vagy a klímát bírja el, így választanunk kellett. A klíma mellett döntöttünk az utasok érdekében – mondta az ügyvezetői megbízott.

választani kellett az önjárás és a klíma között, de az utóbbi nyert. Fotó: Borbola Lilla

választani kellett az önjárás és a klíma között, de az utóbbi nyert.

Fotó: Borbola Lilla

A szólótroli-flottára ráfért a „vérfrissítés": a felújított járműveknek köszönhetően három rossz állapotú, régi darabot már leselejteztek. – Ebben az évben szeretnénk befejezni egy harmadik ilyen felújított trolit, és a következő három-négy évben folytatjuk a munkát a meglévő alacsony padlós trolik felújításával. A tervek szerint néhány éven belül így lesz egy klímás, kényelmes, alacsony padlós flotta, amelyeket az 5-ös és a 7-es vonalon szeretnék járatni – zárta Németh Zoltán Ádám.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!