2019.01.17. 09:49
Egyre többen veszik online a sztrádamatricát
A 18-59 éves autópályamatrica-vásárló lakosság harmada ma már nem benzinkúton, hanem elektronikusan szerzi be a vignettákat, ezt állapította meg az OTP Mobil és az NRC kutatása.
Ez az egy évvel korábbihoz képest 5 százalékpontos emelkedés – mind a weboldalon, mind a mobilapplikáción keresztüli vásárlás népszerűsége nőtt. Az elektronikus megoldás elsősorban a 40 év alattiakra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre jellemző.
Az e-matricák melletti legfőbb érv a kényelem, ezt a válaszadók több mint háromnegyede jelölte meg. Szintén fontos a módszer gyorsasága és egyszerűsége – véli 10 megkérdezettből 7. Alig egy év alatt hat, a két évvel ezelőtti eredményhez képest pedig 19 százalékpontot nőtt az online vásárlás iránti bizalom, már a megkérdezettek 42 százaléka tartja jobbnak ezt a módszert. Most először „verte meg" a benzinkutas vásárlást ez a megoldás, amelyet csak a válaszadók harmada jelölt a legmegbízhatóbbnak.
Sokan már nem állnak meg matricát venni. Archív fotó: Segesvári Csaba
– 2018-ban közel kétszer annyi matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül, mint 2017-ben – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője, hozzátéve, már több mint 660 ezer regisztrált felhasználójuk van, amivel kiemelkednek az ilyen applikációk mezőnyéből.
Maradt az a tendencia, miszerint az éves országos és megyei matricákat az év elején, míg a rövidebb érvényességűeket csak az utazás előtt veszik meg az autósok. A tíznapos és havi matricák 70 százalékát mindössze néhány perccel, további 20 százalékát néhány nappal indulás előtt szerzik be a sofőrök.