Szeged és környéke

2011.04.25. 21:14

Három villamosvonal épül egyszerre - leggyorsabban a 4-es

Szeged - Nem volt még ilyen Szegeden: három villamosvonalat építenek egyszerre a városban. A 4-es kivitelezője halad a leggyorsabban. Szinte napra pontosan tartja a határidőket.

Dombai Tünde

– Az elkészült 3-ast is beleértve a négy szegedi villamosvonal felújítása közül a 4-esé halad a leggyorsabban. Szinte napra pontosan teljesíti a kivitelező a részhatáridőket – értékelte a két hónapja kezdődött munkát a tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója, Csanádi Zoltán. – Miért eredményesebb a többinél a 4-es kivitelezője? Az MTV 4 Konzorcium szervezetten dolgozik; nagy erőkkel felvonult a tarjáni végállomástól az Anna-kúti csomópontig tartó munkaterület minden részére. Mindenütt megfelelő létszámmal és gépparkkal, aktívan, ütemesen dolgozik. A másik fontos szempont, hogy a területen érintett közműszolgáltatókkal is megtalálja a hangot. A víz-, gáz- és áramszolgáltató együttműködik a kapcsolódó vezetékek kiváltásában.

A 2-est júliusra, az 1-est novemberre ígérik. Fotó: Frank Yvette (galéria)


Mint egy futószalagon, a vágányépítés valamennyi mozzanata egyszerre megfigyelhető a több mint két és fél kilométer hosszú mélyszántásban. A tarjáni végállomás és a Makkosházi körút között már fektetik a vágányokat. A József Attila sugárút körúti kereszteződésében a vágányok mellett cserélik a burkolatot. Ez viszonylag hosszú ideig tart, mert az öt éve készült síneket még nem kell lecserélni, ezért a burkolatot helyben készítik. A Deák-gimnázium előtt a szegélyeket, esővíz-elvezetőket építik, fektetik az erősáramú kábeleket. Közben alapozzák az új felsővezeték-tartó oszlopokat a Brüsszeli és a Tisza Lajos körút között. A Glattfelder térnél a régi kockakőburkolatot bontják, készül az új tömegközlekedési csomópont helye. A Tisza Lajos körutat két végéről támadják az építők; a Dózsa utcai sarkon a vízmű vált ki egy vezetéket, onnantól az Anna-kútig az alépítmény csöveit teszik le.

Határidők

A 4-es vonal 2,35 milliárd forintos felújítását az MTV4 Konzorcium augusztus 15-éig vállalta; a cégtársulás tagja a Magyar Aszfalt Kft., a Tóth T. D. Kft. és a VIV Zrt. Az 1-es vonal 4,9 milliárd forint értékű rekonstrukciójának hátralévő két szakaszát novemberre ígéri befejezni a kivitelező A-Sz-E Konzorcium. Az Indóház tér rekonstrukcióját április 4-én kezdte el, jelenleg a közműkiváltások zajlanak. Az Anna-kúttól a Hősök kapujáig tartó pályaszakaszt a tanévzárók után bontják fel. A cégtársulástól az elkészült szakaszok csúszása miatt 740 millió forint kötbért követel bírósági úton a megrendelő önkormányzat. A konzorcium jelenleg gyakorlatilag kéttagú; mivel a Szeviép Zrt. időközben tönkrement, az A-Híd Építő Zrt. és az EuroAszfalt Kft. teljesíti a megbízást. A 2-es villamosvonal több mint egy éve épül, jelenleg júliusra ígérik a befejezését. Most a Rókusi körút Tesco és a Szatymazi utca közötti részén állítják be a vágányokat. A 2,1 milliárd forintos beruházás csúszása miatt is kötbért perel a város. 417 milliót követel a Szeged Villamos 2 Konzorciumtól.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!