Szeged és környéke

2008.01.23. 20:39

KGST-terepjáró szolgálatban

Szeged - Ez a kimondottan honvédségnek gyártott jármű huszonnyolc éve szolgál a szegedi vízmű gépészeti flottájában. KGST-gyártmány: a csehszlovák alapgép szerszámzata cseh és magyar, az elektromos szerelés pedig NDK-s.

Dombai Tünde

– Egy óra múlva itt vagyok! – mintha még hallanánk is Láng Vince, alias Harsányi Gábor kurjantását a szállóigévé vált című filmből. Ahogy az a trükkös kalandhős a második világháború poklán át földön, vízen, levegőben menekülni tudott! Ám hogy ez a járgány hadiösvényről lépett volna le, csak látszat.

Még mindig dolgozik a közel negyvenéves teherautó.
Fotó: Schmidt Andrea

Nem is az 1971-ben forgatott film kelléke, noha vele közel egyidős. Ez a kimondottan honvédségnek gyártott jármű huszonnyolc éve szolgál a szegedi vízmű gépészeti flottájában. KGST-gyártmány: a csehszlovák alapgép szerszámzata cseh és magyar, az elektromos szerelés pedig NDK-s. Saját áramfejlesztőt is képes hajtani a motorjával, ám a kormányzása kigyúrt izmokat követel, merthogy – sofőr nyelven – „kenyérszervós".

A tíztonnás bivalyerős terepjáró ötsebességes és összkerék-meghajtású, a Szegedi Vízmű Zrt. „harci szekerei" közül a legrégebbi. Soha nem hagyta cserben a legénységét. Egyszer az Irma-majori sártengerben elsüllyedt ugyan vezetőfülkéig, de a 7412 köbcentis dízeljárgány kihúzta magát. Szeretik a gépészek. Amikor leghosszabb útjukon, a békési Újkígyóson jártak, hazafelé, mint a lovaknak, fűcsomót kötöttek az elejére, hogy hazataláljon. Komfortfokozatba a sofőr „kapcsolható": az elektromosan fűthető hátsó fedélzeten mosdó és kétszemélyes függőágy várja.

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!