Szeged és környéke

2007.03.19. 15:19

Még mindig dühöngő tömeg az Égáz-Dégáznál

Létszámot fejlesztett, állítja a gázszolgáltató, amióta az ártámogatások és a túlszámlázások miatt megrohanták az ügyfelek. Megnéztük, mi változott Szegeden. Dühöngött a tömeg. Áprilistól újabb roham várható, mert visszaigényelhető a túlszámlázás.

Dombai Tünde

Közleményében írta a hat megyét átfogó Égáz-Dégáz Zrt. a múlt hét végén: januártól új munkatársak felvételével erősítették meg ügyfélszolgálataikat. Összesen 29 fővel növelték azoknak a dolgozóiknak a számát, akik személyes ügyfélszolgálati feladatot látnak el. Telefonos ügyfélszolgálatukat 15 fő beállításával bővítették.

Tegnap megnéztük, mi változott a szegedi Szent István téren. Nyolc óra előtt már kígyózott a sor az ügyfélszolgálat előtt, a biztonsági őr éppen a 62-es sorszámot osztotta ki. A bejáratnál Cseh Andrásné szorongatta az 1-est. Elkeseredetten mesélte, hogy tavaly nyári túlszámlázás óta havonta behozza az óraállást. Az első busszal indul Tarjánból, hogy ötre ideérjen. Látta, hogy van már bent „óraállásos postaláda", amibe fogyasztói és gyártási számmal bedobhatná az állást, de nem minden számot tud fejből, muszáj az ügyintézőt kivárnia. A 2-es „rajtszámért" négy órakor kelt fel Bartalos Tamás Kiskunmajsán. Harmadjára tette meg a majd ötven kilométert, mert január óta nem jutott be zárás előtt a gázszolgáltatóhoz. Órát akar átíratni, ezt két hónapja ajánlott levélben is megírta, de még nem dolgozták föl az iratait.

– Két órát ácsorogtam, de elintéztem. Hat ügyintéző dolgozik odabent, kettővel többen, mint februárban, ezért halad jobban a sor – összegzett a 93-as számmal fél 11-kor kilépő Belinyák Ferencné. Óraállást diktált, mert a levele ötödike óta nem érkezett meg az Égáz-Dégázhoz. Becsült díjra nem futja a nyugdíjából, inkább bejön, sorba áll. Nagy Attilánénak már elfogyott a türelme. Karácsony óta lesi, mikor fogy el a tömeg, nem bír sokáig ácsorogni. Szeretné tudni, hogyan kaphatott százötvenezres fizetnivalót, ha nem is fűt. Matematikus unokája nem boldogult a számlával, telefonon azt a tippet adta neki egy gázos munkatárs, hogy ha a hozzátartozói sem érnek rá, fizessen meg „bérsorbanállót".

Szabadságot vesz ki havonta Sándor Ferencné, hogy tolonghasson. Egyszer sem egyezett a fogyasztott mennyiség a számlázott köbméterekkel, ezért jön, reklamál. Azt mondta, ha mindent szó nélkül kifizetne, egy fillér sem maradna a béréből.

Múlt szerdán és tegnap reggel is elküldtük írásban a kérdéseinket az Égáz-Dégáz sajtóreferensének, Balla Eleonórának, majd félóránként hívtuk telefonon, de lapzártánkig nem kaptunk választ: hol és hogyan bővített megyénkben a Dégáz, és ennek ellenére miért ilyen nagy a tolongás.

Megkérdeztük a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályát (1081 Budapest, Köztársaság tér 7. Telefon: 06-1-459-7760, www.eh.gov.hu), mit tesz az Égáz-Dégáz ügyfeleinek érdekében. Birinyi Zsolt főtanácsostól megtudtuk: kevesebb a panasz az utóbbi hetekben. A megnövekedett ügyfélforgalom miatt egy hónapja felszólították az Égáz-Dégáz Zrt.-t, hogy intézkedjen, ez az eljárás folyamatban van. Úgy tudják, a szolgáltatónál a telefonhívások száma a negyedére esett vissza, az irodákban a „helyzet javulása ettől kisebb mértékű".

A kormány döntése értelmében a gázfogyasztók április 1-jétől visszakaphatják a túlfizetés összegét. Ha a szolgáltató a tényleges fogyasztásnál nagyobb összeget számláz ki az átalánydíjas rendszerben, akkor a fogyasztó szabadon dönthet: visszakéri-e a többletet készpénzben, vagy inkább az átalánydíj csökkentését kéri a következő hónapokra. Ha a készpénzt választja, akkor a szolgáltató köteles a kérelem kézhezvételétől számított nyolc napon belül kifizetni a pénzt. Megkérdeztük az Égáz-Dégáz sajtóreferensét, hogyan kell nyilatkozni a visszafizetéshez, de két nap alatt erre a kérdésre sem érkezett válasz.

Címkék#GDF Suez

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!