2014.10.21. 12:23
Megemelték az algyői hidat – félpályán halad a forgalom
Nekiláttak az algyői Tisza-híd sarujának a javításához, kedd reggeltől félpályán halad a forgalom. A kivitelező szerint egy hét alatt végeznek a munkával, nem várható hídzár.
– Itt már 2 centit emelkedett, ott pedig szinte ugyanennyit süllyedt. Az is jól látszik, hogy a korlát csavarodik – mondta [namelink name="Bartha Miklós"], az algyői Tisza-híd felújítását végző Keller Plusz Mérnöki Kft. ügyvezetője. Miközben a Szeged felé vezető pálya lassan megmozdult, a hidász-mérnök elmondta, a végkereszttartón lévő emelési pontoknál mindössze 1 centimétert emelnek, a merev pálya csavarodása miatt fent ez már 4-5 centit jelent.
A Magyar Közút NZrt. munkatársai kedd reggelre kihelyezték a forgalomirányító lámpákat, előkészítették a terepet a hídfelújítóknak. Megírtuk, algyői Tisza-híd szeptember elejei mosásakor vették észre, hogy a híd egyik saruja – ez támasztja a pilléreken keresztül a hidat, a dilatációs mozgást kellene követnie – kimozdult a helyéről. A javításig a közútkezelő 20 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetett be a hídon, hogy a csillapítsa a járműforgalom dinamikus hatását.
A kivitelező kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, a felújítás ideje alatt nem lesz szükség teljes útzárra, egy héten belül végeznek a munkákkal. Elmondta, az elhasználódott sarurészt előre legyártatták, a munka megtervezése is közel egy hetet vett igénybe. Hozzátette, a záhonyi Tisza-hidat is ők javították, igaz, ott a félpályás útzárat nem sikerült az ukránokkal leegyeztetni, így folyamatos terhelés mellett dolgoztak.
– Számításaink szerint a sarokra eső terhelés 50 tonna, ezt 200 tonnával emeljük – árulta el Bartha Miklós. A 61 éves cégvezető felmászott a közel 8 méter magasan lévő pillérre, onnan irányította a munkát. Kiderült, a saru berohadt, így először melegítéssel, majd flex-szel oldották a 30 év alatt „összeért" kötést. Bartha Miklós elmondta, amint végeznek a Szeged felé vezető oldal sarujával, nekilátni a Hódmezővásárhely felé vezető oldal javításának.