Szeged és környéke

2008.07.16. 21:59

Rómába repülővel a legolcsóbb

Szeged - Megnéztük, vajon milyen közlekedési eszközzel olcsóbb eljutni Rómába, Londonba és Moszkvába, ha az utolsó pillanatban döntünk.

Kancsár Tímea

A fapados repülők jegyárai felveszik a versenyt a többi távolsági járművel. Rómába repülővel, Londonba busszal, Moszkvába pedig vonattal lehet a legolcsóbban utazni.

– Moszkvába busszal akar menni? Oroszország rajta sincs az útvonaltérképünkön. Nincs az az ember, aki bevállal 1853 kilométer zötykölődést – értetlenkedett egy budapesti busztársaság információs munkatársa, amikor kíváncsiságból megkérdeztük tőle, busszal hogyan juthatunk el Moszkvába, ha hirtelen döntünk az utazás mellett. Ha busszal nem is, vonattal eljuthatunk az orosz fővárosba. Minden este negyed hétkor indul egy szerelvény Budapestről, a Keleti pályaudvarról – és harmadnap reggel tízkor ér oda. A több mint 30 órás úton háromágyas hálókocsikban pihenhet az utas. 25 ezer 680 forintba kerül egy retúrjegy hálókocsifelár nélkül. Ha repülővel megyünk, és a héten indulunk, akkor 82 ezer forint költséggel kell számolni, viszont jó néhány órát megspórolhatunk. Fapados repülőjárat nincs Budapestről közvetlenül Moszkvába.

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy Rómába, illetve Londonba mivel olcsóbb az utazás, ha a hét elején eldöntjük, hogy elutazunk a hétvégére. Mindkét városba van közvetlen buszjárat, de ha az utolsó pillanatban határozzuk el magunkat, előfordulhat, hogy nincs már üres hely, a vonatnál pedig eleshetünk néhány kedvezménytől. A repülős utazásnál érdemes hónapokkal előre tervezni, hiszen több tízezer forintot spórolhatunk.

Ha nem is mindig a legolcsóbb, de a leggyorsabb és legkényelmesebb repülővel utazni. Illusztráció: MTI/Kovács Tamás

Illusztráció: MTI/Kovács Tamás

– A repülőjegyek ára függ a napszaktól, és az is befolyásolja, hogy az adott járatra hány jegyet tudtak eladni. Minél később döntünk az utazás mellett, és minél többen váltottak már jegyet a választott repülőre, annál borsosabb áron utazunk – magyarázta Mózer Anita, a szegedi Tisza Lajos körúti repülőjegy- és utazási iroda munkatársa. Elmondta, ha nem ragaszkodunk az ételhez és a kényelemhez, érdemes fapados repülőtársaságokat választani, általában lényegesen olcsóbbak. Londonba és Rómába a menetrend szerintiek mellett mindennap indulnak fapados járatok is. Rómába például 60 ezer forint helyett 42 ezerért utazhatnánk így a hétvégén.

Rómába repülővel, Londonba busszal a legolcsóbb. Ha vasúton utazunk az olasz fővárosba, mindenképpen át kell szállnunk Velencében. Az 1208 kilométeres út nagyjából 19 óra, oda-vissza kedvezménnyel 43 ezer 200 forintba kerül. Ha legalább egy héttel az indulás előtt lefoglaljuk a jegyeket, és némi szerencsénk is van, a Budapest–Velence útvonalra kedvezményt is kaphatunk.

Spórolhat, aki nem az utolsó pillanatban dönti el, hogy mivel utazik. DM/DV-grafika

Spórolhat, aki nem az utolsó pillanatban dönti el, hogy mivel utazik.
DM/DV-grafika

Utazási praktikák

A táblázatunkban szereplő retúrjegyárak napszaktól függően is folyamatosan változhatnak – egyedül a buszos utazások költsége állandó. Az olasz és az angol fővárosba Budapestről hetente többször is indulnak buszjáratok a Népligetből. Ha 30 nappal az utazás előtt megvásároljuk a jegyeket, több mint negyven százalékot megspórolhatunk az árán. Ha például vonattal megyünk Londonba, érdemesebb retúrjegy helyett speciális – ötnapos, tíz napon belül felhasználható – nemzetközi bérletet vásárolni, amelyhez egy Budapest-Hegyeshalom közötti kedvezményes menettérti jegyre, illetve a nemzetközi vonalakon felszámolt helyjegyre lehet még szükség.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!