Egyelőre semmilyen fennakadást nem okoz a munkavégzés

2023.07.31. 08:32

Három hétre lezárták a Belvárosi hidat - Galéria

A forgalom mindkét hídon folyamatos volt hétfőn reggel. A Belvárosi híd lezárása nem okozott fennakadást sem a belvárosban, sem Újszegeden és a Bertalan hídon sem. Három hétre lezárták a Belvárosi hidat az autók elől. A gyalogos, kerékpáros, valamint a tömegközlekedés, továbbá a mentő-, rendőrség-, tűzoltó-járműforgalom folyamatosan biztosított.

Arany T. János

Fotó: Arany T. János

Fotó:

Hétfőn reggel hét órakor zavartalan volt a forgalom a szegedi Belvárosi hídon. Ennek részben az volt az oka, hogy a Belvárosi hídon a munkavégzés még nem kezdődött el, ezért még 8 órakor is zavartalanul lehetett közlekedni a hídon autóval is. Bár egy rendőrautó villogva egy-két járművet visszafordított negyed nyolc körül, valószínűleg a legtöbb autós értesült a munkálatokról, ezért a Belvárosi hídon hét és nyolc között ottjártunkkor alig volt forgalom. A Bertalan hídon a forgalom átlagos nyári hétfő reggeli volt, hosszú és elviselhetetlen sorok egyik irányban sem alakultak ki. 

Dilatáció és vízelvezetés

Mint megírtuk, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. július 31-én reggel héttől, augusztus 18-án 20 óráig hídfenntartási munkálatokat végez a Belvárosi hídon, ezért a gépjárművek elől lezárják azt. A beavatkozás során az újszegedi oldali dilatáció és környékén a vízelvezetést javítják, valamint a kerékpárúton lévő megrongálódott két aknafedlapot és a kapcsolódó kiemelt szegélyt állítják helyre. A kivitelezés időtartama alatt korlátozzák a gépjárműforgalmat. A gyalogos, kerékpáros, valamint a tömegközlekedés, mentő-, rendőrség-, tűzoltó-járműforgalom folyamatosan biztosított. A fel nem sorolt járművek áthaladása tilos. Ennek ellenére néhányan mégis áthajtanak a hídon.

1948-ban épült fel

A ma látható Belvárosi híd 1948-ban épült fel, azonban volt egy elődje, amely még 1883-ban épült Feketeházy János építész tervei alapján és az Eiffel-cég kivitelezésében. 

1883. szeptember 16-án adták át. 1944. szeptember 3-án légitámadás miatt részben megsemmisült, majd október 9-én az szovjetek elől visszavonuló német csapatok a hidat felrobbantották. A boltív túlélte a háborút. A roncseltávolítás 1946 tavaszán kezdődött, az új híd építése 1947 tavaszán. A hidat a MÁVAG szerelte össze. 1948-ban átadták a forgalomnak. Az 5-ös villamos 1969-ig közlekedett rajta. Forgalmát az 5-ös és a 7-es trolibuszvonal vette át.

A király miatt épület Szeged legkülönlegesebb hídja

A leghíresebb magyar sóhajok hídja (a népnyelv így hívja ezeket a híres velencei fedett átjáró után) Szegeden található. Az 1879-es árvíz elmosta egész Szegedet, majd Lechner Lajos tervei alapján egy korszerű modern város született. Amikor 1883-ban a király, Ferenc József ismét Szegedre látogatott, az új város jelentős része már állt. Látogatásakor a császárt a szomszédos Bérpalota épületében szállásolták el. De szomszéd épületből mégse sétálhatott csak úgy át, ezért a kis Sóhajok hídján keresztül, mint egy átjárón sétálhatott át a Városháza épületébe. A Sóhajok hídja egyetlen ember és egyetlen nap kedvéért 1883-ban épült Lechner Ödön és Pártos Gyula építészek tervei alapján.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában