Korrekt ajánlat az Esztergomban készülő S-Cross

2022.02.20. 16:00

Próbaúton az új Suzukival - Galéria

November végén tartották az új Suzuki S-Cross világpremierjét, az esztergomi gyártású jármű értékesítése az év végén kezdődött Magyarországon és Európában. A múlt héten szerkesztőségünk is kapott lehetőséget egy hosszabb próbakörre, és mindent rendben találtunk.

K. A.

Szerethető autó az új S-Cross. Fotó: Török János

Fotó: Török János

A legújabb „Mi autónk”, az új S-Cross markáns jellegét a zongoralakk-fekete színű hűtőrács, a hárompontos LED-ekkel felszerelt éles fényszórók, a szögletes első és hátsó kerékívek, valamint az autó elejének és hátuljának ezüst díszítőelemei is hangsúlyozzák. Fontos, hogy mostantól csak S-Crossként fut a típus, mert elhagyták az első generációra utaló SX4 elnevezést. 

 

A belső háromdimenziós ki­alakítású formatervet kapott, a tágas utastérben szükség esetén öt felnőtt is elfér. Az olcsóbb változatok fedélzeti rendszeréhez 7, a csúcsverzióé­hoz már 9 colos érintőkijelzőt párosítanak. A 430 literes, ka­­tegóriájában korrektnek számító csomagtér jól használható kirándulásokhoz és bevásárláshoz is. 

 

130 lóerő 

 

A nyomatékos, 1,4 literes közvetlen befecskendezéses Boosterjet turbómotornak és a 48 voltos lágy hibrid rendszernek köszönhetően az autó dinamikus és takarékos is. A Vitarából és az eddigi SX4 S-Crossból jól ismert 130 lóerős motorváltozat megfelelően mozgatja a kiviteltől függően a négykerekűt, a 235 Nm nyomatékmaximummal 9,5 másodperc kell a 100-as sprinthez, a végsebesség pedig 190 kilométer/óra. A Suzuki jelenleg csak ilyen lágy hibrid meghajtású személyautókat gyárt Esztergomban. 

 

A vezetési élményt az összkerékhajtás, a multimédiás audiorendszer és egy sor fejlett biztonsági asszisztencia garantálja. Az más kérdés, hogy a hazai vásárlók többsége árérzékeny, és a kétkerékhajtást választja. 

Alapfelszereltség 

 

Nem véletlen, hogy az egyik megyei Suzuki-márkakereskedő, az Ankers is ilyen modellt fogott be tesztautónak, annak is a középső, GL+ felszereltségi szintjét. A hatfokozatú, jó kiosztású, kézi kapcsolású sebességváltóval hamar megbarátkoztunk – az autó bolygóműves automatával is rendelhető. 

A S-Cross stabil az úton, jól vezethető, és a tempósabb ívmeneten sem akar kitörni. Erre jó példa volt a felüljáró utáni körforgalom a Röszke felé vezető úton: mentünk két úgynevezett gyors kört, amikor már nem a sofőr, hanem az elektronika vezeti az autót – és tette is a dolgát hibátlanul. 

 

Az új S-Cross kedvezményes alapára épphogy meghaladja a hatmillió forintot. A legolcsóbb változatban is van kombinált érzékelős vészfékasszisztens, sávtartó, sávelhagyás-figyelmeztető, táblafelismerő, visszagurulás-gátló, manuális klímaberendezés és tolatókamera. Sőt a LED-es fényszóró és a távolságtartó tempomat is része az alapfelszereltségnek. Ez utóbbi szerintem a kézi váltóval nem az igazi, az automatával harmonizál igazán. 

 

Színfelárral 

 

A GL+ kiadás felára 400 ezer forint, ami sok más mellett már megadja a kétzónás automata klímát, a kulcs nélküli nyitást/indítást, de még a holttérfigyelőt, az első ülések fűtését, az első-hátsó parkolóradart is. Ha szeretnénk összkerékhajtást vagy automata váltót, eleve ezt a második felszereltségi szintet kell választani. Az automata váltó egyébként plusz 600 ezer, míg a legolcsóbb összkerekes S-Crossért 7,2 millió forint felett kell fizetni. 

 

Az átlagügyfeleknél szokásosnál hosszabb próbaút végén – Szentmihályon keresztül mentünk Röszkére, majd jöttünk vissza a régi 5-ösön – megkaptuk a kétkerékhajtású tesztautónk árajánlatát is, ezen 6,66 millió forint szerepel, amiben már benne volt a színfelár is. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!