Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza -2°C | 8°C Még több cikk.

Alulról támad a Nissan új crossovere, a Juke

A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossover-modelljét, a Juke-ot, azoknak, akiket a hagyományos kínálat nem hoz lázba.

A Juke-ot úgy tervezték meg, alternatívát jelentsen mindazon vevőknek, akik a kisautó-piacon keresnek maguknak autót, de már unják a „felhozatalt". A Juke a SUV-ok keménységének és a sportos stílusnak a keveréke, és némi és dinamizmust hoz be a kisautók piacára.

– Az elmúlt 5 évben jelentős növekedést értünk el a túlzsúfolt európai piacon. Ez azért sikerülhetett, mert eltértünk a hagyományos mintáktól és elmozdultunk a C- és D-szegmens felől. Ehelyett úttörő szerepet játszottunk a crossover-modellek bevezetésében. A Muranóval kezdtünk, majd nagyobb darabszámban a Qashqai-jal folytattuk – ez az autó meghaladta minden várakozásunkat – nyilatkozta Colin Dodge, a Nissan alelnöke.


Forma

Formai szempontból nézve, a Juke karosszériájának alsó része a nagy és széles kerekekkel és kerékjáratokkal, a komoly hasmagassággal és a robusztus kiállással SUV-megjelenésű. A felső rész viszont a magas öv-vonallal, a keskeny, bukósisak nyílására emlékeztető oldalablakkal, és a kupészerűen hátrafelé lejtő tetővel inkább sportautó. A hatást kihangsúlyozzák az ajtókeretbe rejtett kilincsű hátsó oldalajtók is.

Az autó belsejében a motorkerékpár-üzemanyagtartály formája által inspirált középkonzollal és a vezetőt központba helyező utastérrel folytatódik a sportos motívum. A magasfényű lakkal bevont „motorkerékpártank"  vidám jelleget ad az autónak. A praktikus használhatóságot biztosítja a felfelé nyíló hátsó ajtó és az átalakítható csomagtér is.  

Futómű
A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135, szélessége 1765, magassága 1570 mm.  Az elsőkerékhajtású változatoknál elöl független, MacPherson rendszerű felfüggesztés található, míg a hátsót keresztirányú torziós rudas csatolt lengőkarok képezik. Az összkerékhajtású változatokban térbeli, többlengőkaros független felfüggesztést alkalmaztak, amely nagyjából megegyezik a Qashqai-ból ismert elrendezéssel.

Az ALL-MODE 4x4-i összkerékhajtási rendszer a Nissan bevált elektronikus rendszerének továbbfejlesztése, a nyomaték-átirányítási technológia bevetésével csökken a kanyarodás közbeni alulkormányzottság. Most már lehetőség van a hátsó tengely kerekei közötti oldalirányú nyomatékmegosztásra is.


A kanyarodási tulajdonságokat javítja, hogy a hajtásrendszer megnöveli a kanyar külső széle felé néző kerekekre juttatott nyomatékot, és ezáltal csökkenti az alulkormányzottságot.  Ilyen módon a motor által kifejtett nyomaték akár 50 százaléka is az egyik hátsó kerékhez jut. Ezt az új műszaki megoldást elsőként alkalmazzák a kisautó-kategóriában – eddig csak a prémium modellekben volt megtalálható. 

Motorok, sebességváltók

Az értékesítésnek az év második felére tervezett megkezdésekor az európai piacon háromféle – egy dízel- és két benzinüzemű – motorral lesz elérhető a Juke, melyek mindegyike megfelel az Euro-5-ös környezetvédelmi követelményeknek. A kínálat legerősebb darabja az új közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű benzinmotor (MR16DDT). Teljesítménye 140 kW (190 LE), nyomatéka 240 Nm.  
 
A másik benzinmotor a Nissan HR-motorcsaládjának új változata.  A HR16DE  könnyű, kis belső súrlódású 16 szelepes motort kettős befecskendező rendszerrel szerelték fel, amely a tökéletes égés érdekében finomabban adagolja az üzemanyagsugarat, és teljesítménye 86 kW (117 LE).  A K9K jelű, 81 kW (110 LE) teljesítményű 1.5 l-es, közös nyomócsöves dCi dízelmotor – a 240 Nm-es nyomatéknak köszönhetően – jó vezethetőséget biztosít a gazdaságos működés és a kis károsanyag-kibocsátás mellett. 

Az 1.6 l-es, turbófeltöltésű benzinmotorral hajtott, kétkerék-hajtású változat hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval érhető el. A hatfokozatú, kézi kapcsolásmóddal kiegészített XTRONIC CVT váltó a modellkínálat tetejét jelentő összkerékhajtású, turbófeltöltésű benzinmotorral hajtott változathoz jár. A szívóüzemű 1.6 l-es benzinmotor vagy 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóval, vagy a korszerűsített XTRONIC CVT-váltóval rendelhető, míg az 1.5 l-es dízelmotor 6 fokozatú manuális sebességváltóval érhető el.


Felszereltség
Az alap- és rendelhető felszereltségek listáját később teszik közzé, de tolatást segítő kamera és az intelligens kulcs a Juke vevőinek rendelkezésére áll majd, számos egyéb, nem megszokott felszereléssel együtt. Az utóbbi körbe tartozik a Nissan dinamikai irányító rendszer, ez a központi vezérlő és adatmegjelenítő modul, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy módosítsa a dinamikai beállításokat, valamint változtasson a sokkal nyilvánvalóbb funkciókon, mint pl. a klíma-beállításon. A kijelző emellett megjeleníti a motorra és a hajtásra vonatkozó műszer-kijelzéseket és információkat.

Olvasóink írták

  • 11. floridaimagyar 2010. március 30. 04:33
    „Feketeben meg jobban nezni ki ez a kis auto”
  • 10. allwin 2010. február 23. 12:58
    „Ford Focus 4ever”
  • 9. TUTI 2010. február 15. 10:35
    „...ez 7 szmelyes lenne???
    ...vagy szűk 5?”
  • 8. fercsi 2010. február 13. 10:23
    „érdekes....”
  • 7. liongate 2010. február 12. 21:10
    „Én meg maradok a BMW-nél vagy Chevrolet camarónál:)”
  • 6. JungHeinrich 2010. február 12. 19:48
    „...érdekes formavilág,de sok a csicsa maradok a volvónál...”
  • 5. liongate 2010. február 12. 19:00
    „nem tetszik,nem szép”
  • 4. Mike3 2010. február 12. 11:27
    „nagyon tuti!”
  • 3. demeterkornel 2010. február 12. 11:16
    „Nem tudom, hova csúszhatnak még az első fényszórók feljebb? Minden évben minden gyár egyre följebb rakja őket. Hamarosan az első oszlopon lesznek!”
  • 2. seleron 2010. február 12. 11:06
    „Azt hittem hogy a Fiat Multipla-t nem lehet überelni. Szerintem ez egy csúf autó”
  • 1. bélás 2010. február 12. 10:07
    „Aranyos kis piros autó:)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Évjárati hibalista: ezeket a Toyotákat hívják vissza

Amerika után Európában is hív vissza autókat a Toyota a gázpedál miatt, ez Magyarországon 22 ezer… Tovább olvasom