Délmagyar logó

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 26°C Még több cikk.

Arculatfrissítés: Fiat Grande Puntóból Evo

A Fiat Punto Evo – a Grande Punto arculatfrissítésen átesett változata az idei Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, s mára a magyar autószalonokba is megérkezett az elérhető áru kiskocsi.
A Grande Punto formája nem módosult alapvetően, csak az egyszerűen cserélhető elemeket rajzolták át a tervezők – írja az autosvilag.hu. Változtak a lökhárítók és a lámpák, az index új helyre költözött, s a ködlámpa már a kanyarfényszóró funkcióját is ellátja, valamint extra krómcsíkok díszítik a karosszériát. Míg a Grande Puntóból Punto Evo lett – bár a régi is a kínálatban marad –, addig a erősödött az 500-as arculat, s idővel talán a teljes paletta megkapja a kisautó jellegzetes vonásait. Az utastérben a nagyobb testvér, a Bravo vonalai köszönnek vissza, igényes anyagokba burkolva. Még az alapmodell is puha műszerfallal büszkélkedhet, a magasabb felszereltségűek pedig már bőrhatású betétekkel „kápráztatnak".

Ennél azért színesebb auto a Punto Evo.
Ennél azért színesebb autó a Punto Evo.


A műszerek tehát akár a Bravóban, a középkonzol szintén komolyabb hangulatot áraszt, az ülések pedig kényelmesebbek lettek. Az opciós listára számos ötletes újdonság felkerült, például a Blue&Me-TomTom infotainment rendszer. Érintőképernyőjén egyszerűen kezelhetők a telefonhívások és a navigációs funkciók, könnyen előhívható az összes fedélzeti információ. Biztonság terén is magasabbra tette a lécet a Punto Evo, akár hét légzsákkal is felszerelhető, a vezetői térdlégzsák pedig valamennyi kivitelben széria.

Az új Fiat nemzetközi belépője. Nem semmi!
Az új Fiat nemzetközi belépője. Nem semmi!
A motorpaletta 4 benzines tagja 65-135 lóerős, az ugyancsak négyféle dízel 75-120 paripával gazdálkodhat. A jövőre érkező, Euro5-ös MultiAir szívó és turbós változatban kerül be a Punto Evo motorházteteje alá, 105, illetve 135 lóerővel. Ezek egy új benzinmotorcsalád első tagjai, melyeknek a „lelke" az elektrohidraulikus vezérlésállító szerkezet. E megoldással jelentősen csökkenthető a szívási veszteség, s ezáltal a fogyasztás.

Az új FIAT Punto Evo valamennyi dízelmotorjában új fejlesztésű, nagynyomású, közös nyomócsöves befecskendező rendszer dolgozik. Kiegyensúlyozott vezérlőszelepükkel pontosabban képesek szabályozni az égésterekbe jutó gázolajmenyiséget. Ugyanakkor az egy cikluson belüli részbefecskendezések száma és időzítése is rugalmasabban szabályozható. Az egyes befecskendezett adagok közötti idő lerövidítésével az égés nem csak szabályozottabb, de egyenletesebb is. A 75 és 95 lóerős motorokhoz széria a részecskeszűrő és a Start&Stop automatika, ez utóbbi a MultiAir-ekhez is jár. Az arculat frissített Punto autócsere-program keretében 2,4 millió forint.

Olvasóink írták

  • 1. gszlaszlo 2009. november 17. 15:26
    „A nénivel nyitóképről kéne ;-)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szervízkommandóért kiált a szakma

Az élelmiszerkommandó mintájára szervizkommandóért kiáltanak a márkakereskedők, ami részükről érthető is, hiszen nehéz versenyezni a sufnijavítókkal. Tovább olvasom